تیلرسون: ایالات متحده تا قبل از اولین بمب همچنان به حل بحران با کره شمالی ادامه می دهد

© Sputnik / Sergey Guneevوزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفت: ایالات متحده تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کره شمالی ادامه خواهد داد تا قبل از اینکه اولین بمب سقوط کند.
وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفت: ایالات متحده تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کره شمالی ادامه خواهد داد تا قبل از اینکه اولین بمب سقوط کند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفت: ایالات متحده تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کره شمالی ادامه خواهد داد تا قبل از اینکه اولین بمب سقوط کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفت: ایالات متحده تلاش های دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کره شمالی ادامه خواهد داد تا قبل از اینکه اولین بمب سقوط کند.

او ادامه داد: دونالد ترامپ برای حل مسئله کره شمالی دنبال راه حل های دیپلماتیک است و دنبال جنگ با این کشور نیست.

تیلرسون همچمنین اشاره کرد که تلاش های دیپلماتیک تا زمانی که اولین بمب سقوط کنند ادامه خواهد داشت.

علیرغم فشار جامعه جهانی، کره شمالی همچنان به توسعه برنامه های موشکی و هسته ای خود ادامه می دهد. در اوایل ماه سپتامبر، کره شمالی اعلام کرد آزمایش بمب هیدروژنی آن موفقیت آمیز بوده و یک هفته قبل از آن آزمایش موشک بالستیکی را انجام داده بود.

پس از آن، شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد که به طور قابل توجهی قابلیت های صادرات و واردات پیونگ یانگ را محدود می کرد.

ایالات متحده بارها و بارها از کره شمالی درخواست کرد تا تحریکات را متوقف کند. واشنگتن و پیونگ یانگ به طور سیستماتیک اظهارات تند و تهدید آمیز با یکدیگر رد و بدل کردند. دونالد ترامپ در سازمان ملل تهدید کرد که کره شمالی را به طور کامل از بین ببرد اگر که کره شمالی ایالات متحده را تهدید کند. در پاسخ، کیم جونگ اون قول داد که سخت ترین مجازات تاریخ در قبال آمریکا را اجرا کند.

مسکو راه حل دیپلماتیک برای حل مشکل کره شمالی اعلام کرد و از تمام طرفین درگیری خواست تا از اظهارات و اقدامات خشن که می تواند وضعیت را تشدید کند خودداری نمایند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала