تجاوز جنسی دلیل اخراج یک هالیوودی مشهور

© AFP 2023 / Getty Images North America/Pascal Le Segretainتجاوز جنسی دلیل اخراج یک هالیوودی مشهور
تجاوز جنسی دلیل اخراج یک هالیوودی مشهور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هاروی واینستاین ، تهیه کننده مشهور و بزرگ هالیوودی از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ایسنا ، اسکرین اطلاع داد: هاروی واینستاین، تهیه‌کننده بزرگ هالیوودی که پیشتر مدیر دو کمپانی فیلمسازی «میرامکس» و «واینستاین» بود، به دنبال رسوایی اخلاقی و اتهامات آزار و اذیت و تجاوز جنسی به شدت مورد انتقاد هالیوودها قرار گرفته و آکادمی اسکار نیز عضویت او در این نهاد سینمایی را لغو کرده و او را اخراج می کند.
فیلم‌هایی که با تهیه‌کنندگی این هالیوودی بزرگ در طول دوران فعالیتش در دو کمپانی «میرامکس» و «واینستاین» ساخته شدند کلا 341 بار نامزد جایزه اسکار و 81 بار نیز برنده اسکار بوده‌اند.
او به خاطر تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ جایزه اسکار را بدست آورد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.
آکادمی اسکار با انتشار بیانیه ای اطلاع داد: "هیئت مدیره اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در نشست فوق‌العاده‌ای که برای بحث پیرامون اتهامات علیه «هاروی واینستاین» برگزار کرد با رای‌گیری و با موافقت دو سوم و اکثریت اعضاء به این نتیجه رسید که وی را فورا از آکادمی اخراج کند.
ما تنها نمی‌خواهیم خود را از کسی که احترام همکاران خود را حفظ نمی‌کند جدا کنیم بلکه هدف ما رساندن این پیام است که دوره جهل اگاهانه و همدستی شرم‌آور در رفتارهای جنسی تجاوزگرانه در صنعت سینما به پایان رسیده است. این یک مشکل عمیقا جدی است ودر جامعه ما جایی ندارد. هیئت مدیره اکادمی اسکار به فعالیتش برای برقرای استانداردهای اخلاقی ادامه می‌دهد که انتظار می‌رود همه اعضاء نمونه‌ای از آن باشند".
«باراک اوباما»، «هیلاری کلینتون»، «جفری کاتزنبرگ»، رئیس سابق کمپانی انیمیشن دریم ورکس، «باب ایگر» رئیس فعلی کمپانی دیزنی و بسیاری از بازیگران مطرح چون «مریل استرسیپ»، «آنجلینا جولی»، «کیت بلانچت»، «جنیفر لارنس»، «جورج کلونی»، «جسیکا چستین»، «کیت وینزلت»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «چارلیز ترون»، «الیزا شلسینگر»، «بندیکت کامبربچ» و… در اظهار نظرهایی جداگانه اقدامات «هاروی واینستاین» را به شدت محکوم کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала