دونالد ترامپ متخصص خروج از توافقات

© REUTERS / Jonathan Ernstدونالد ترامپ متخصص خروج از توافقات
دونالد ترامپ متخصص خروج از توافقات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ تا کنون قراردادهای بین‌المللی را یا ترک کرده یا تهدید به ترک آنها می‌کند: توافق هم‌پیمانی دو سوی اقیانوس اطلس، توافق آب و هوایی پاریس، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی و توافق هسته‌ای برجام و خروج آمریکا از یونسکو.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ از زمانی که وارد کاخ سفید شد با تصمیمات خود موجب شگفتی همگان شده است.

شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که پایبندی ایران بر توافق هسته ای با این کشور را تایید نمی کند. البته تلاش آمریکا برای بی‌اعتنایی به یک توافق هسته‌ای جهانی خیلی تعجب‌انگیز نیست. دولت فعلی آمریکا بیشتر در تلاش برای خروج از تمامی توافقاتی است که به زعم خود و مشاورانش دست و پای این تیم را برای میدان‌داری بسته است.

به نقل از جام جم آنلاین، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی و یکی از برجسته‌ترین مشاوران و متفکران حوزه سیاست خارجی آمریکا در این ارتباط در صفحه توییتر خود می‌نویسد: سیاست خارجی ترامپ «تم» خود را پیدا کرده و آن «دکترین عقب‌نشینی» است. آمریکا قراردادهای مهم بین‌المللی را یا ترک کرده یا تهدید به خروج از آن می‌کند که از جمله این توافقات عبارتند از؛ توافق هم‌پیمانی دو سوی اقیانوس اطلس (TTP)، توافق آب و هوایی پاریس، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا)، توافق هسته‌ای برجام و اخیرا خروج آمریکا از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو).

در در مورد خروج آمریکا از سازمان یونسکو، کاخ سفید اعلام کرده از این سازمان به‌خاطر حمایت‌های آن از فلسطین و اقدامات ضد اسرائیلی اش خارج می‌شود. این در حالی است که آمریکا از سال 1991 تاکنون از پرداخت حق عضویت خود به یونسکو به همین بهانه خودداری کرده بود و جالبتر این است که خود اسرائیل عضویتش در یونسکو را لغو نکرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала