رهبر طالبان افغانستان از توقف جنگ با داعش خبر داد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaرهبر طالبان افغانستان از توقف جنگ با داعش خبر داد
رهبر طالبان افغانستان از توقف جنگ با داعش خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نظر می رسد که رهبر گروه شبه نظامی طالبان افغانستان دستور داده است تا با گروه تروریستی داعش مبارزه نکنند، برای آنکه این دو گروه اهداف مشترکی دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شبکه "افغان وان تی‌وی" گزارش داد: مولوی هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان ظاهرا با صدور دستورالعمل‌های جدید به شبه‌نظامیان طالبان دستور داده است که با نیروهای داعش مبارزه نکنند.
این دو گروه از طرف بسیاری کشورهای در لیست گروه‌های تروریستی هستند. دستور جدید تقریبا ۱۰ روز پیش در زمان بازدید آخوندزاده از منطقه موسی قلعه، پایگاه قدرت طالبان در ولایت هلمند افغانستان مطرح شد. بر اساس خبرها، رهبر طالبان از سوی اعضای شورای رهبری موسوم به شورای کویته و "فرمانداران" انتصابی طالبان از سراسر افغانستان همراهی شده است.
اگر چنین خبری درست باشد،از تغییر ناگهانی روابط میان این دو گروه حکایت می کند که هر دو به کشتارهای جمعی، حملات علیه غیرنظامیان و وحشیگری شناخته می‌شوند.
در سال ۲۰۱۵ گزارش شد، طالبان و داعش علیه یکدیگر اعلام جنگ کرده‌اند و ظاهرا ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش ملا عمر، رهبر سابق طالبان را "احمق و نادان بی‌سواد" توصیف کرده بود. اگر دو گروه متحد شوند، چالشی جدی ائتلاف‌های ضد تروریستی بین‌المللی را در افغانستان جنگ‌زده تهدید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала