ایران مذاکره با 1+5 در زمینه برنامه موشکی را تکذیب کرد

© REUTERS / farsnews.comایران مذاکره 1با +5 در زمینه برنامه موشکی را تکذیب کرد
ایران مذاکره 1با +5 در زمینه برنامه موشکی را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره در زمینه برنامه موشکی را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، درپی انتشار گزارش «رویترز» مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره در زمینه برنامه موشکی خود با گروه 5+1، "علیرضا میر یوسفی" رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که گزارش مذبور از اساس نادرست است.

به نقل از العالم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ادعای "رویترز" در خصوص برنامه دفاع موشکی کشور را قویا تکذیب کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای منتشره از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره در خصوص جنبه هایی از برنامه دفاعی موشکی خود را به شدت تکذیب کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها در مواضع علنی و دیدارهای دیپلماتیک با مقامات خارجی همانند مصاحبه ها و دیدارهای های انجام شده توسط وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیرشان به نیویورک، بر غیر قابل مذاکره بودن برنامه های دفاعی خود تاکید کرده است و آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ نمی داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران برنامه های دفاعی موشکی را حق مسلم خود دانسته که قطعا در چارچوب برنامه ها‌ و راهبردهای دفاعی، متعارف و تعیین شده خود ادامه خواهد داد.

قاسمی در پایان مجددا تصریح کرد که وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر این نکته در تمامی دیدارها و گفتگوهای خصوصی همانند مصاحبه های شان با رسانه های بین المللی تاکید کرده اند.‌

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала