ثروتهای بادآورده و زندگی به سبک بچه پولداری+تصاویر

© Fotolia / PressmasterМолодые люди отдыхают в ночном клубе
Молодые люди отдыхают в ночном клубе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صفحه‌ اینستاگرام «بچه‌پولدارهای تهران» سرو صدای های زیادی در شبکه های اجتماعی به پاکرده که با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران ایرانی و حتی خارجی مواجه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک- سال گذشته در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام ایرانی ها برخی کاربران از قشر ثروتمند و مرفه ایرانی در فضای مجازی صفحه ای را به راه انداختند به نام «بچه پولدارهای تهران» و در آن با اشتراک گذاری عکسهایی از اموال شخصی و تفریحات خود دارایی و ثروتشان را به رخ دیگر کاربران چه اافراد معمولی و چه دیپر کاربرانی از جنس خودشان کشاندند. این صفحه تا جایی به شهرت رسید که در رسانه های خارجی نیز بازتاب پیدا کرد، البته این صفحه پس از مدت کوتاهی از دسترس خارج شد، اما کماکان برخی صفحات هنوز وجود دارند که به انتشار گوشه هایی از زندگی برخی یک درصدی ها می پردازد.

در هرکجای جای دنیا هم باشند باز فرقی فرقی نمی کند و به این افراد معمولا «نوکیسه» می گویند، حالا واقعا تنها خود این افراد باید بگویند که از ثروتمندان قدیمی و با ریشه هستند و یا حقیقتا تازه به دوران رسیده اند. نمونه این طبقه خاص در کشورهای همسایه ایران هم کم نیستند و در راس آنها الیگارش‌های روسیه هستند که در پایان دوران شوروی از راه درآمدهای نفتی به ثروت‌های افسانه‌ای دست یافتند که حتی آنها را می توان ثروتمندان کشورهای دیگری مانند انگلستان دانست.
گرمای تصاویر، دختر و پسرهایی با پوست برنزه 90 درصدی، ویلاها و اتومبیلهایی که در دنیا تعداد کمی از آنها تولید می شود و خلاصه… مخاطب گمان می کند مجموعه‌ای از تصاویر ثروتمندان کشورهای عربی را تماشا می کند، اما این مکانهای رویایی با افرادی به غایت ثروتمند را در کشوری غیر از ایران تصور نباید کرد.

این تصاویر نشان‌دهنده زندگی افرادی خاص است، همانهایی که این روزها مردم اغلب آنها را با عنوان «یک درصدی ها» می شناسند. به نظر می‌رسد، به ‌رغم مشکلات اقتصادی و تورم وحشتناک ایران در سال‌های اخیر، ثروت نزد عده‌ای که در بازار سیاه و فساد اقتصادی دستی دارند، همواره در حال افزایش بوده تا جاییکه به همین راضی نیستند و تمایل شدیدی در نمایان نمودن این دستاوردهای باد آورده خود دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала