آیا عطر کشنده وارد بازار ایران شده است؟

© Sputnik / V. Malyshevآیا عطر کشنده وارد بازار ایران شده است؟
آیا عطر کشنده وارد بازار ایران شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصطفی کریمی، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت که عطری بنام "ریلکس" که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، مصطفی کریمی، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت که عطری بنام "ریلکس" که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود در بازارهای برخی کشورهای عربی از جمله عراق و مصر به فروش میرسد و البته این قضیه جدید نیست و حدود ۶ سال پیش نیز درباره عطری اسراییلی به نام Lovely که از کربلا به کشور وارد شده بود نیز مطرح شد.

وی ادامه داد که هیچ مجوزی برای عطری با این نام و حتی مشابه آن صادر نشده و تنها مطلب جدی در این خصوص، هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع آوری آن است. اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع را به درستی بررسی کنیم لازم است محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن اطلاع کسب کنیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.

کریمی همچنین به مردمی که قصد مسافرت به کشور‌هایی مانند مصر، سودان، لبنان، بحرین و به ویژه عراق را دارند توصیه کرد بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌های بیش از حد، از خطر احتمالی پیشگیری کنند و در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطر‌ها اجتناب کرده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند و شستشو صورت به ویژه بینی و چشم‌ها با آب می تواند در صورت بروز مشکلات به کاهش عوارض آن کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала