همکاری های گسترده ایران و ترکیه

© REUTERS / Stringer ایران و ترکیه همکاری های گسترده ای خواهند داشت
ایران و ترکیه همکاری های گسترده ای خواهند داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: نیروهای مسلح ایران و ترکیه از این پس همکاری‌های گسترده‌ای خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نشست خبری با ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه گفت: در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و همچنین مسئله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق با تاکید بر حفظ یکپارچگی عراق و عدم قبول همه پرسی مذاکره کردیم.

وی افزود: در مورد توفیقاتی که ارتش‌های عراق و سوریه در مقابل تروریست‌ها و آزادسازی سرزمین‌های‌شان مذاکره داشتیم و انشاءالله این کشورها به امنیت کامل برسند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در مورد همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور برای کمک به مردم میانمار و سایر کشورهای اسلامی هم مذاکراتی داشتیم. نیروهای مسلح دو کشور از این پس همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه آموزش ها رزمایش‌ها و تبادل تجرییات خواهند داشت که امیدواری با سفر اردوغان به تهران این روابط گسترش یابد. در زمینه مقابله با تروریسم هم مذاکراتی داشتیم و تصمیمات لاازم را اتخاذ کردیم.

در ادامه این نشست خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه گفت: ما بنا بر دعوت سرلشکر باقری به تهران آمدیم و از مهمان نوازی ایشان تشکر می‌کنیم. ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری دیرینه دارند و در چارچوب این مشترکات با توجه به اوضاع حساس منطقه همکاری‌های متقابل انجام می‌دهیم.

رئیس ستاد ارتش ترکیه خاطرنشان کرد: علاوه بر روابط سیاسی و اقتصادی سعی می‌کنیم و روابط نظامی را هم گسترش دهیم بخصوص در زمینه مقابله با تروریسم و امنیت مرزها به توافقاتی رسیدیم و برای گسترش همکاری ها تلاش می‌کنیم.

در پایان این نشست حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه دفتر یادبود ستاد کل نیروهای مسلح را امضا کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала