در كاتالونيا همه پرسى براى استقلال از اسپانيا برگزار مى شود

© REUTERS / Juan Medinaدر كاتالونيا همه پرسى براى استقلال از اسپانيا برگزار شد
در كاتالونيا همه پرسى براى استقلال از اسپانيا برگزار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنيك در كاتالونيا، راى گيرى در مورد همه پرسى استقلال آغاز شد ولى اين همه پرسى در همه ٢٣٠٠ محل راى گيرى انجام نخواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنيك در كاتالونيا، راى گيرى در مورد همه پرسى استقلال آغاز شد ولى اين همه پرسى در همه ٢٣٠٠ محل راى گيرى انجام نخواهد گرفت.

به درخواست دادگاه عالى كاتالونيا، مقامات محلى مجبور شدند از ساعت ٦ صبح پايگاههاى رأى گيرى را پلمب نمايند تا از اجراى همه پرسى جلوگيرى كنند. وزارت كشور اعلام كرد كه بيشتر بخش ها تحت كنترل هستند. در برخى از اين پايگاهها پليس سعى دارد از ورود مردم جلوگيرى نمايد، كه در اثر ازدحام با شروع درگيريها با نيروهاى امنيتى چند نفر مجروح شدند.

همچنين به گزارش pais  گارد ملى اسپانيا يكى از مراكز رأى گيرى را كه قرار بود رياست دولت  كاتالونيا در آن به رفراندوم رأى دهد را در استان گيرنو پلمب كردند با اين وجود كارلس پوگدامون موفق به شركت در اين رأى گيرى در يكى از مراكز رأى گيرى به نام "كولنا-دل-ترى" شد.

وزير كشور اسپانيا  خوان ايگنسيو سيدو گفت كه مجريان قانون صندوق هاى رأى را جمع خواهند نمود، علاوه بر اين سازمان مردمى اسكولز اوبرت دسترسى به اينترنت را در پايگاههاى رأى گيرى متوقف ميكند.

مقامات خودمختار يك ساعت قبل از شروع رأى گيرى گفتند كه ساكنان كاتالونيا ميتوانند در هر بخش  ميتوانند با ارائه يك كارت شناسايى رأى دهند. در اين همه پرسى ٤١ درصد ساكنين استان موافق استقلال و ٤٩ درصد مخالف جدايى از اسپانيا هستند. ٨٠درصد ساكنين كاتالونيا موافق با اجراى همه پرسى هستند اما بيشتر اين ساكنين موافق همه پرسى به شكلى كه با دولت مركزى هماهنگ و قانونى باشد را خواستارند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала