مدل موی تاسوعایی و عاشورایی +عکس

© Sputnik / Vladimir Astapkovichمدل موی تاسوعایی و عاشورایی +عکس
مدل موی تاسوعایی و عاشورایی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدل های موی جدید در ایام محرم سوژه شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از مدل های موی جدید مد شده در ایام عزاداری محرم، توسط بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. با این که گفته می شود با این مدل موها جدیدا برخورد می شود ولی بسیاری از جوانان فرصت کرده اند موی خود را بدین شکل کوتاه کنند.
در سال های پیش مردم به حرمت "امام حسین" و ایام عزاداری تا چند روز موهای خود را کوتاه نمی کردند و لباس سیاه می پوشیدند اما جدیدا مدل های مو و مدل های لباسی مخصوص این ایام مد شده است که جوانان بسیاری را سرگرم کرده است.

بسیاری از آرایشگرها عنوان می کنند که در این ایام حتی از ایام نزدیک به عید نیز مشتری بیشتری دارند تا موهای خود را به مدل "عاشورایی" و "تاسوعایی" کوتاه کنند. مدل تاسوعایی مدلی است که دور سر خالی می شود و بعد با تیغ های اصلاح اسم حضرت "ابوالفضل" یا حضرت "عباس" نوشته می شود و مدل عاشورایی نیز به همین شکل است فقط نام امام "حسین" بر روی کنار سر آنها با تیغ اصلاح نوشته می شود.
قیمت این اصلاح در مقابل مدل های معمولی چیزی حدود ۲ برابر ذکر شده است.

. اصلاح تاسوعا و عاشورایی ۶۰ هزار تومان!. «۱۰ —۲۰ سال پیش کسی توی این چند روز به احترام عزای امام حسین اصلاح نمی‌کرد ولی الان چند ساله که مدل‌های عجیب و غریب دراومده و از چند روز مونده به محرم سروکله جوون‌ها پیدا میشه. اون‌قدر مشتری زیاده که وقت سر خاروندن هم ندارم…» آرش یکی از آرایشگرهایی است که این روزها سرش خیلی شلوغ است می‌گوید توی این چند روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲ نیمه‌شب کار می‌کند. میان دور سرشون رو خالی میکنن و موهاشون رو به شکل خامه‌ا‌ی بالا می‌زنند. یک‌سری‌ها هم از ما میخوان اسم حضرت عباس رو دور سرشون با تیغ و ماشین طراحی کنیم که اسمش رو گذاشتن مدل تاسوعایی. اون یکی مدل هم که به مدل عاشورایی مشهور شده، اسم امام حسین دور سرشون نوشته میشه. هر سال هم مدل‌ها کمی تغییر میکنه ولی تفکر همون تفکره.» «اصلاح عادی، ۳۵ هزار تومان»، «اصلاح عادی با شست‌وشو ۴۰ هزار تومان»، «اصلاح با حالت ۵۰ هزار تومان»، «اصلاح تاسوعا و عاشورایی ۶۰ هزار تومان»! میگوید اونقدر که توی این چند روز مشتری دارم، توی چند روز آخر سال مشتری ندارم. بعضی‌هاشون تو این دهه شاید دو بار و حتی شده سه بار میان آرایشگاه تا مدل موشون رو تثبیت کنند… روزنامه قانون. برای این دسته از افراد از ته اعماق وجودم دعا میکنم 😑😐…#محرم #ماه_محرم #عاشورا #تاسوعا آرایشگاه #آرایشگر #التماس_تفکر #ایران #مد #فشن #ایده_طلایی

Публикация от ايده طلايي (@goldenidir) Сен 28 2017 в 10:22 PDT

بسیاری از کاربران با انتقاد از این مدل ها عنوان کرده اند که این حرکات نه تنها به حرکت عاشورایی مردم و فهم بهتر آن کمکی نمی کند بلکه حرمت امام حسین نیز از بین می رود. بعضی از کاربران عنوان کردند که عزاداری برای امام حسین محل فشن شو و یا خوشگذرانی نیست بلکه محلی برای تفکر و عبادت است و با قوت گیری این حرکت ها هدف های عزاداری به مرور گم خواهد شد. در کل کاربران نگاه مثبتی نسبت به مدل موهای جدید نداشتند و معتقدند عزادار واقعی شخصی است که از درون بیشتر به حادثه عاشورا و پیام های آن فکر می کند و به آنها عمل می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала