تغییرات گسترده در خاندان سعودی

© AP Photo / Amr Nabilتغییرات گسترده در خاندان سعودی
تغییرات گسترده در خاندان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افشاگر اسرار خاندان حاکم عربستان سعودی از آغاز تغییرات گسترده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در این کشور خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم؛ ­فعال توئیتری سعودی از آغاز تغییرات گسترده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در نظام آل سعود خبر داد.

براساس این گزارش، "مجتهد" فعال توئیتری و افشاگر اسرار خاندان سعودی در حساب توئیتر خود به نقل از یک مستشار بلندپایه آمریکائی که در طرح اقتصادی چشم انداز 2030 مشارکت دارد، نوشت عربستان سعودی در آستانه تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترده ای است و کسانی که در این مسیر مانع تراشی می کنند، زندانی خواهند شد.

مجتهد به نقل از این مستشار آمریکائی افزود براساس این تغییرات محمد بن سلمان در رأس قدرت سیاسی قرار می گیرد و عربستان سعودی از نظر اجتماعی به سمت ایجاد جامعه لائیک (غیرمذهبی) پیش خواهد رفت.در حوزه اقتصادی نیز این کشور شاهد فروش شرکت نفتی آرامکو و وضع مالیات های جدید خواهد بود. این برنامه با هماهنگی افراد نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همچنین اسرائیل ، مصر و امارات عربی متحده اجرا خواهد شد.

مجتهد افزود بازداشت گسترده مبلغان و فعالان دانشگاهی و روشنفکران که به تازگی در عربستان سعودی صورت گرفته است، مقدمه اجرای طرح بازداشت های وسیع است و هدف از آن برچیدن موانع موجود برسر راه تغییرات اجتماعی و آموزشی آتی است. این برنامه در آینده شامل بازداشت گسترده قضات و شاهزادگان و افسران نزدیک به محمد بن نایف (ولیعهد سابق) خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала