مسعود بارزانی: می توانیم برای تشکیل دولت مستقل دو سال صبر کنیم

© AFP 2023 / Safin Hamedقمار بزرگ
قمار بزرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان عراق اعلام کرده ، از طرح ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق استقبال نموده و آماده است دو سال برای حل اختلافات از طریق گفت وگو و ارتباط با بغداد، صبر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شهر خبر، در بیانیه دفتر ریاست جمهور عراق گفته می شود ایاد علاوی، نامه ای از سوی مسعود بارزانی دریافت کرده که وی در آن برای همکاری جهت اجرای طرح ابتکاری ایاد علاوی اعلام آمادگی کرده است.
وی گفته "ما پیش از برگزاری همه پرسی و بعد از آن نیز تاکید کردیم که همه پرسی به این معنا نیست که بلافاصله پس از برگزاری همه پرسی دولت مستقل تشکیل دهیم، ما می توانیم دو سال صبر کنیم و همزمان گفت وگوهای سازنده را برای حل و فصل پرونده ها و اختلافات پی بگیریم".
علاوی پیشتر اعلام کرده بود که برای خروج از بحران جاری، یک طرح ملی ابتکاری را با هدف نجات عراق از فاجعه و فتنه تهیه کرده است.
طرح علاوی و استقبال بارزانی از آن در حالی است که دولت عراق اعلام کرده که به هیچ عنوان بر سر یکپارچگی و وحدت ارضی عراق گفت وگو نخواهد کرد.
روز پنجشنبه در آستانه نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی دولت عراق برای شرکت های هواپیمایی و توقف پروازها از فرودگاه های منطقه، بسیاری از شهروندان کرد عراقی در صدد ترک اقلیم برآمدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала