آیت‌ الله سیستانی با استقلال کردستان عراق مخالفت کرد

© AFP 2023 / Safin Hamed، احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی پرنفوذترین مرجع شیعیان
، احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی  پرنفوذترین مرجع شیعیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی پرنفوذترین مرجع شیعیان عراق گفت: مردم عراق هنوز از دوران رنج داعش خارج نشده که رنج دیگری برا آنها وارد گشت که تلاش برخی برای تجزیه کشور و جدا کردن بخش شمالی این کشور از حکومت مرکزی می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی پرنفوذترین مرجع شیعیان عراق گفت: مردم عراق هنوز از دوران رنج داعش خارج نشده که رنج دیگری برا آنها وارد گشت که تلاش برخی برای تجزیه کشور و جدا کردن بخش شمالی این کشور از حکومت مرکزی می باشد.

وی افزود: مرجعیتی که همواره بر لزوم حفظ وحدت عراق تأکید کرده است و برای از بین بردن طایفه‌ گرایی و قومی‌ گرایی تلاش زیادی کرده از تمامی طرف‌ها می‌خواهد به قانون اساسی عراق پایبند بوده و به دادگاه فدرال رجوع کرده و به احکام آن پایبند باشند و از مسئولان کردستان عراق خواست برای حل مسائل مورد اختلاف به قانون اساسی رجوع کنند.وی همچنین نسبت به جدایی و تقسیم هشدار داده و تأکید کرد که چنین اقداماتی عواقب وخیمی برای شهروندان کرد دارد و به خطراتی جبران ناپذیر منجر خواهد شد.

وی افزود: این مساله زمینه را برای مداخله بسیاری از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در امور عراق برای اجرای دستورکار و منافعشان فراهم آورده است. نباید به تحولات اخیر سیاسی اجازه داد که تأثیر منفی بر روابط مستحکم بین اعراب و ترکمان و کرد و غیره بگذارند و باید از هر اقدامی که به همبستگی ملی لطمه می‌زند، خودداری کرد. جدایی منجر به مداخله خارجی در امور عراق برای اجرای طرح و نقشه خود به ضرر منافع ملت می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала