حضور بی سابقه مردم تهران برای تشییع پیکر محسن حججی +عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadehتشیع بی سابقه پیکر محسن حججی در تهران +عکس
تشیع بی سابقه پیکر محسن حججی در تهران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران روز گذشته شاهد حضور پرشور مردم این شهر برای تشییع پیکر"محسن حججی" بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شاید به نظر می‌رسید تشییع 5 ساعته پیکر 175 شهید خط‌ شکن و غواص با دستان بسته در خرداد دو سال گذشته بی‌نظیرترین تشییع در دهه 90 در تهران شود.

شاید بعدتر وقتی آتش‌نشان فداکار که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست دادند، توانست مثل غواصان جنگ ایران و عراق، تهران را در روز تشییع بلرزاند، اما روز چهارشنبه  5 مهرماه 96 ساعت 9 به وقت تهران بار دیگر ثابت کرد تشییع‌های تاریخی در تهران پایان‌پذیر نیست.

​این بار جمعیتی به بزرگی یک تهران برای تشییع یک محسن حججی 25 ساله نجف‌آبادی آمده بود. نه کسی هم‌شهری‌اش بود و نه کسی او را پیش از این می‌شناخت، اما خدا خواست که او با آن بدن نحیف و سن کم و گمنامی‌اش، در میان این مردم عزیز شود. حالا «همه» برای تشییع محسن حججی به میدان آمده‌اند.

با وج.د اینکه این مراسم از ساعت 9 صبح در میدان امام حسین آغاز شد، اما بیش از دو ساعت طول کشید تا تشییع شهید محسن حججی به سمت میدان شهدا آغاز شود.

مراسمی که مسئولین برای این تشییع باشکوه تدارک دیده بودند بیش از یک ساعت طول کشید و ما بقی زمان صرف ازدحام جمعیتی شد که باعث کندی حرکت کاروان تشییع‌کننده پیکر مطهر می‌شد.

​ازدحام زیاد و هجوم موج جمعیت مشتاق برای تشییع این شهید مدافع حرم همه را ناخودآگاه به یاد خاطره تشییع سخت اما باشکوه غواصان شهید دست بسته دفاع مقدس می‌انداخت که دو سال پیش در میدان بهارستان آغاز شد و 5 ساعت به طول انجامید. گاهی آنقدر تشنگی، گرما و فشار جمعیت آزار دهنده می‌شد که مردم با صدای بلند یاد شهدای منا را زنده می‌کردند که در ازدحام مکه جان دادند.

 ازدحام باعث شد صدای بلندگوها و صدای شعار راهنمای جمع از جمعیت دور شود. اما مردم منتظر او نماندند و خودشان خودجوش جمعیت را رهبری کرده و شعار می‌دادند. 

برخی از مردم بر روی پشت بام‌های خانه شان ایستاده و همراه با جمعیت خیابان 17 شهریور شعار می‌دادند. حضور عکاسان و فیلمبرداران نیز بر روی این پشت بام‌ ها و تیرهای چراغ برق نشان از تلاش مضاعفشان برای ثبت این لحظه‌ها می‌داد.

ساعت 12 بود که ماشین حامل پیکر "محسن حججی" به میدان شهدا رسید. اما بیش از نیم ساعت طول کشید تا سیل عظیم جمعیت تشییع کننده به این میدان برسند. کم کم مردم پراکنده شدند و پیکر محسن حججی برای انتقال به اصفهان آماده شد. پیکر وی جهت انجام مراسم وداع، تشییع و تدفین در شهرستان نجف آباد استان اصفهان که زادگاه و محل سکونت خانواده اوست با هواپیما به اصفهان منتقل شد. پیکر "محسن حججی" امروز پنج شنبه 6 مهرماه 96 در شهرستان نجف اباد به خاک سپرده می‌شود.

محسن حججی یکی از نیروهای لشکر زرهی 8 نجف اشرف و از نیروهای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود. او اهل اصفهان و 25ساله بود که در منطقه مرزی عراق و سوریه طی یورش داعش، اسیر و دو روز بعد از اسارت کشته شد. 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала