گزارشگران بدون مرز: به خاطر شرایط موجود در زندان‌های سیاسی ایران نگرانیم

© Photo / Mahia Pasandide زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری
زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان گزارشگران بدون مرز اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی مسئولان ایران در رسیدگی به نیازهای پزشکی و درمانی روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری در زندان‌های سیاسی ایران اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت ایران اینترنشنال، در اعلامیه‌ای که شامگاه دیروز از سوی این سازمان منتشر شده آمده است: «گزارشگران بدون مرز نگرانی عمیق خود را نسبت به شرایط زندان‌های ایران و نبود تسهیلات پزشکی و درمانی موردنیاز برای روزنامه‌نگاران زندانی در آنها اعلام می‌دارد.
این نگرانی به ویژه در مورد آن دسته از زندانیان سیاسی است که یا شدیداً بیمار هستند یا در اعتصاب غذای اعتراضی بسر می‌برند.
شرایط زندانیانی از جمله سهیل اعرابی، مهدی خزعلی و احسان مازندرانی مشخصاً وخیم گزارش شده است.
هر روز بیشتر از گذشته بر تعداد آن دسته از زندانیانی که در اعتراض به شرایط خود دست به اعتصاب غذا می‌زنند افزوده می‌شود. آنها همچنین نسبت به رفتار توهین‌آمیز و آزار توسط مسئولان و نبود وسایل کافی درمانی و مراقبت‌های پزشکی به این اعتراضات روی می‌آورند.
گزارشگران بدون مرز به حکومت و مسئولان ایران یادآوری می‌کند که آنها در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی در مورد حقوق زندانیان عادی و عقیدتی، که ایران یکی از امضاءکنندگان آنها است، می‌بایستی مراقبت‌های پزشکی لازم برای درمان زندانیان را بدون هیچگونه تبعیضی فراهم کنند. هرگونه غفلت از انجام این وظیفه قانونی از طرف دولت و مسئولان ایران با اعمال شکنجه، رفتار تحقیرکننده و آزار بدنی مترادف است.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала