ترکیه در صورتی که عراق بخواهد، آماده است عملیانی برای یکپارچگی عراق انجام دهد

© AP Photo / Andrew Harnikمولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در صورتی که عراق بخواهد تمامیت ارضی خود را بعد از همه پرسی کردستان حفظ کند، ترکیه اماده حمایت از بغداد برای حل این موضوع می باشد.
مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در صورتی که عراق بخواهد تمامیت ارضی خود را  بعد از همه پرسی کردستان حفظ کند، ترکیه اماده حمایت از بغداد برای حل این موضوع می باشد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در صورتی که عراق بخواهد تمامیت ارضی خود را بعد از همه پرسی کردستان حفظ کند، ترکیه اماده حمایت از بغداد برای حل این موضوع می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در صورتی که عراق بخواهد تمامیت ارضی خود را بعد از همه پرسی کردستان حفظ کند، ترکیه آماده حمایت از بغداد برای حل این موضوع می باشد.

در همه پرسی استقلال کردستان بیش از 93 درصد رای مثبت دادند. نتایج رسمی رای گیری 5 شنبه اعلام می شود.

مقامات عراق این همه پرسی را غیرقانونی اعلام کردند و تأکید کردند که حاضر به مذاکره با مناطق مستقل نیستند. از همسایگان کردستان عراق، ترکیه و ایران، و همچنین ایالات متحده و سازمان ملل متحد مخالف این رای گیری بودند.

 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала