آغاز همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق

© Sputnik / Hikmet Durgunآغاز همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق
آغاز همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق صبح امروز آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، از ساعت 8 صبح امروز همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق به صورت رسمی آغاز شد. به گزارش شبکه تلویزیونی "کردستان 24" برخی از مراکز رای گیری در شهر سلمانیه شروع به کار کرده اند. همچنین از 7 صبح نیروهای پیشمرگ کرد و نیروهای پلیس در این همه پرسی شرکت می کنند.
مراکز رای گیری در مدارس، بیمارستان ها. موسسات اداری و دولتی واقع شده اند. نیروهای پیشمرگ کرد نیز می توانند در واحدهای خدمتی خود در این همه پرسی شرکت نمایند.
به گزارش کمیسیون عالی انتخابات در اربیل بیش از سه میلیون نفر واجد شرایط در این همه پرسی می باشند. در برگزاری این همه پرسی 6 هزار نفر ، 864 مرکز رای گیری و همچنین 1737 کمیسیون وجود دارد.
برای افرادی که در خارج از خاک عراق سکونت دارند نیز یک سایت برای رای گیری آنلاین در نظر گرفته شده و یک تاجر کرد که مقیم چین می باشد، اولین رای خود را از این طریق ثبت کرده است.
بغداد و بسیاری از کشورهای جهان به طور جدی مخالفت خود را با این همه پرسی ابراز کرده اند.

ایران و ترکیه در نزدیکی مرزهای کردستان برگزاری یک رزمایش مشترک را آغاز کردند و علاوه براین ایران حریم هوایی خود را به روی اقلیم کردستان بست. 

در همین حال دولت عراق خواستار آن شد که تمام گذرهای مرزی منطقه کردستان را تحت کنترل خود قرار دهد. همچنین بغداد به طور رسمی از دیگر کشورها خواست تا از انجام معامله نفتی با کردستان عراق جلوگیری نمایند و معاملات نفتی خود را تنها با بغداد صورت دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала