ظریف گزینه خروج از برجام را روی میز گذاشت

© Sputnik / Grigoriy Sisoevظریف گزینه خروج از برجام را روی میز گذاشت
ظریف گزینه خروج از برجام را روی میز گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف به تهدید های کاخ سفید پاسخ گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، وزیر خارجه ایران می‌گوید تهران رفتار کاخ سفید را رصد نموده است و درباره گزینه‌های خود شامل عقب نشینی از برجام و بازگرداندن برنامه هسته‌ای به سرعت قبل از برجام تصمیم خواهد گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با «فرید زکریا» مجری شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، در خصوص عدم تایید پایبندی ایران به برجام توسط آمریکا پاسخ داد:  "تایید برجام بخشی از توافقنامه نیست بلکه رویه ای است که در داخل آمریکا وجود دارد و این مسئله موجب رفع مسئولیت تعهد پذیری از ترامپ و دولت آمریکا در قبال برجام نمی شود".

ظریف در خصوص توافق هسته ای افزود: "این توافق یک قرارداد دوجانبه نیست و حتی یک معاهده چندجانبه هم نیست.ایران در توافق هسته ای یک سری امتیازات مشخص گرفته و آمریکا هم یک سری امتیاز مشخص دیگر. ایران به خروجی این روند (بررسی پایبندی ایران از سوی کاخ سفید)، نگاه می کند و گزینه های خود را (مطابق با آن) بررسی می کند که یکی از آنها عقب نشینی از برجام و بازگرداندن برنامه هسته ای به سرعت قبل است.

این مقام ایرانی در پایان تاکید کرد: این برنامه همچنان صلح آمیز باقی خواهد ماند اما دیگر محدودیت هایی را که ایران داوطلبانه پذیرفت، شامل نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала