پنتاگون: ایران ضمن اجرای "برجام" در حال گسترش موشک های بالستیک می باشد

© Photo / Rudi Rietپنتاگون: ایران ضمن اجرای "برجام" در حال گسترش موشک های بالستیک می باشد
پنتاگون: ایران ضمن اجرای برجام در حال گسترش موشک های بالستیک می باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال جان هایتون فرمانده استراتزیک نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، ایران قراداد برنامه جامع اقدام مشترک با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان و آلمان را اجرا می کند، اما در عین حال موشک های جدید بالستیک را توسعه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال هایتون گفت: ایران در چارچوب توافق "برجام" که ما امضاء کردیم عمل می کند. اما در عین حال به سرعت در حال آزمایش و گسترش و توسعه موشک های بالستیک می باشند که نه تنها باعث نگرانی قابل توجهی برای ما بلکه سایر متحدان ما می باشد.
وی تاکید کرد: چرا آنها این اقدامات را انجام می دهند؟ آنها برای به چالش کشیدن آمریکا و متحدان ما در آینده اقدام به این کارها می کنند. از اینرو ما باید بدانیم که چگونه به این اقدامات واکنش نشان دهیم.
هایتون افزود: در عین حال توافقی وجود دارد که کشور ما آنرا امضاء کرده. من معتقدم که وقتی آمریکا قردادی را امضاء می کند، ما باید به آن پایبند باشیم و این بدان معنی است که طرف مقابل ما نیز باید به آن پایبند باشد. بنابراین وظیفه ما است که بر آن نظارت کنیم و ببینیم آنها در این مسیر حرکت می کنند.
"برجام" قرادادی بین گروه 1+5 با تهران در مورد برنامه هسته ای ایران می باشد که در تماه ژوئیه سال 2015 منعقد گردید. دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا بارها از این توافق انتقاد کرده است. وی در مبارزات انتخاباتی وعده داد در صورتی که به ریاست جمهوری آمریکا برسد، تلاش خواهد کرد که تغییراتی در این توافق بوجود آورد.
باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا بارها از دونالد ترامپ خواسته که از توافقنامه "برجام" را اجرا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала