ایران، اسرائیل را ترساند

© Photo / Chris Hoareتل آویو
تل آویو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب 10 تنی علامت ترسناکی است که ایران برای اسرائیل ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به عقیده کارشناس روس، اعلام ساخت بمب غیرهسته‌ای قدرتمند ۱۰ تنی در ایران، ارسال علامت برای دشمنان بالقوه ایران در منطقه، بخصوص اسرائیل است.

ولادیمیر کارووین کارشناس مرکز تحقیقات سیاسی-نظامی در دانشگاه روابط بین الملل زیر نظر وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با ساخت بمب غیرهسته‌ای قدرتمند 10 تنی ویژه حملات هوایی، در حقیقت قصد دارد قدرت نظامی خویش را به همه دشمنان بالقوه خود در منطقه، بخصوص اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نشان دهد.

روند توسعه اوضاع در خاورمیانه نشان می دهد که ایران در حال افزایش نفوذ خویش است. برای مثال اسرائیل بشدت نگران آن شده که ایران در خاک سوریه به مرزهای آن نزدیک شده است. به احتمال زیاد اعلام ساخت یک بمب غیرهسته‌ای قدرتمند هوایی در ایران هم ارسال علامت مشخصی برای اسرائیل و دیگر دشمنان بالقوه جمهوری اسلامی باشد.

 

در عین حال  بمبی به وزن 10 تن، یک محموله بسیار جدی است که تنها توسط هواپیماهای ترابری نظامی نظیر «ایل-76» ساخت روسیه قابل حمل است.  ساخت چنین مهمات جنگی، خبری غیرمنتظره نیست و اتحاد جماهیر شوروی در سالهای جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) از بمب 5 تنی استفاده کرده بود و10 سال قبل هم چنین بمبی توسط آمریکایی‌ها در افغانستان بکار گرفته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала