روسیه، ترکیه و ایران درباره ایحاد مناطق امن در سوریه به توافق رسیدند

© Sputnik / Bolat Shaikhinovوزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که در نشست آستانه، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن و بدون تنش در سوریه به مدت 6 ماه به توافق رسیدند.
وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که در نشست آستانه، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن و بدون تنش در سوریه به مدت 6 ماه به توافق رسیدند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که در نشست آستانه، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن و بدون تنش در سوریه به مدت 6 ماه به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر،وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که در نشست آستانه، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق  امن و بدون تنش در سوریه به مدت 6 ماه به توافق رسیدند.

این توافق بر اساس یادداشت 4 می 2017 حاصل شد که شامل مناطق شرق غوطه، بخشهایی از شمال حمص، استان ادلب و بخش های خاصی از استان های همجوار (استان های لاذقیه، حما، حلب و همچنین مناطق خاص در جنوب سوریه) می شود.

طرفین این توافق اعلام کردند که این توافق برای این مناطق به صورت موقتی و برای بار اول به مدت 6 ماه اجرا خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شد که ایجاد این مناطق در هر شرایطی حق حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را تضعیف نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала