گزارش و تحلیل

موجی از تماسهای تلفنی مشکوک در روسیه!

© Sputnik / Alexandr Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر В Санкт-Петербурге проверяют информацию о минировании
В Санкт-Петербурге проверяют информацию о минировании - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک-چند روز اخیر در بیش از بیست شهر روسیه یک سری تماسهای تلفنی هشدار در خصوص بمبگذاری ثبت شده است. در نتیجه اقدامات امنیتی به دستور پلیس عملیات تخلیه بیش از 130 هزار نفر انجام شد.

"آلکسی فیلاتوف" سرهنگ بازنشستهسازمان امنیت فدرال روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ارگانهای انتظامی این کشور برای اولین بار با چنین "تماسهای تلفنی" روبرو شدند. در سه روز اخیر از ساختمان های اداری و مراکز بازرگانی و ایستگاه های راه آهن استاوروپل، یوژنو- ساخالینسک، ماگادان، ولادیواستوک، پرم، کالینینگراد، کراسنویارسک، یاکوتسک یک سری تماسهای اخطار مبنی بر بمبگذاری در مراکز تجاری، دبیرستان ها و سینماها و… ثبت شد. تمامی تماسها از طریق یک تلفن با آدرس غیر قابل شناساییانجام گرفته بود و متاسفاته چنین وضعیتی از نظر فنی امکانپذیراست. این عملیات گران و دشوار از پیش برنامه ریزی شده بود و برای اینکه شماره تلفن مشخص نشود از پیشرفته ترین دستاوردهای فنی استفاده شد.

بنا به گزارش اخیر، در پیتماس یک فرد ناشناس درباره خطر انفجار تمامی پرسنل و مشتریان فروشگاه چند طبقه ای ویژه کودکان واقع در مرکز مسکو تخلیه شدند. تخلیه تمامی افراد از مرکز خرید بزرگ «دنیای کودک» با آرامش انجام گرفت.
امروز پرسنل و خریداران 12 مرکز تجاری سن پترزبورگ نیز به خاطر اعلام خطر انفجار تخلیه شدند. یک منبع پلیس به خبرگزاری "ریا نووستی" گفت که اکنون این فروشگاهها که در نقاط مختلف شهر واقع شده اند توسط ماموران پلیس در حال بررسی می باشد.

موج تماسهای تلفنی اخطار در روسیه ادامه دارد و روز چهارشنبه تا مسکو رسید و شامل 50 ساختمان شد، در درجه اول ایستگاه های راه آهن (در مسکو 5 ایستگاه راه آهن است) و فروشگاه ها شد. از این مراکز 40 هزار نفر تخلیه شد. جمعا در سراسر کشور 420 واحد زیر خطر قرار گرفته و از آنها 130 هزار نفر تخلیه شدند خطر های انفجار تایید نشدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала