دانشمندان بالاترین درجه حرارت سطح زمین در تاریخ را محاسبه کردند

© Fotolia / Trahko2370 سانتی گراد بالاترین درجه حرارتی بوده که دمای سطح زمین داشته. این دما 38 میلیون سال قبل در سطح زمین و در منطقه ای که اکنون به نام کانادا می شناسیم بر اثر برخورد شهاب سنگ بوجود امده بود.
2370 سانتی گراد بالاترین درجه حرارتی بوده که دمای سطح زمین داشته. این دما 38 میلیون سال قبل در سطح زمین و در منطقه ای که اکنون به نام کانادا می شناسیم بر اثر برخورد شهاب سنگ بوجود امده بود. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
2370 سانتی گراد بالاترین درجه حرارتی بوده که دمای سطح زمین داشته. این دما 38 میلیون سال قبل در سطح زمین و در منطقه ای که اکنون به نام کانادا می شناسیم بر اثر برخورد شهاب سنگ بوجود امده بود.

به گزارش اسپوتنیک، 2370 سانتی گراد بالاترین درجه حرارتی بوده که دمای سطح زمین داشته. این دما 38 میلیون سال قبل در سطح زمین و در منطقه ای که اکنون به نام کانادا می شناسیم بر اثر برخورد شهاب سنگ بوجود امده بود.

دانشمندان توضیح دادند که در اثر برخورد شهاب سنگها به زمین در لحظه برخورد باعث بوجود امدن دمای خیلی بالا می شود.

تا قبل از این دانشمندان فکر می کردند بالاترین دمای بوجود امده در سطح زمین 2000 درجه سانتیگراد باشد ولی بعد از تحقیقات زیاد متوجه شدند که دما بیشتر بوده و به مقدار 2370 درجه سانتی گراد می باشد.

دانشمندان عقیده دارند که در اثر این برخورد حفره ای به قطر 28 متر بوجود امده باشد البته تغییرات زمین باعث شده که الان قطر این حفره 16 متر شود و عمق ان در بیشترین حالت اکنون 338 متر می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала