انتشار برنامه کرملین برای عادی سازی روابط با واشنگتن

© Fotolia / KLimAx Fotoانتشار برنامه کرملین برای عادی سازی روابط با واشنگتن
انتشار برنامه کرملین برای عادی سازی روابط با واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از رسانه هاي خبري، کرملين سه ماه پس از انتصاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، برنامه عادي سازي روابط بين دو کشور را به کاخ سفید پيشنهاد نموده است.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از پرتال خبري Buzzfeed، کرملین برای عادی سازی روابط با واشنگتن برنامه دارد. از جمله اين برنامه ها اين است که کرملين خواستار از سرگيري روابط دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی در اوکراین، سوریه و کره شمالی است، اين کانال ها در زمان حکومت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمريکا بسته شده بود. همچنین، مسکو پیشنهاد برگزاری نشست تخصصی با موضوع امنیت سایبری را به کاخ سفيد ارائه داده بود.

این نشریه توضیح می دهد که برخی از پیشنهادها در این سند در حال حاضر در حال اجرا است، اما اکثر این فهرست تا زمانی که مسکو و واشنگتن دیپلماتیک خود را عوض نکنند، همچنان متوقف مي ماند.

سفارت روسیه در واشنگتن در خصوص انتشار اين گزارش گفت: "آنها درباره مذاکرات دوجانبه بسته ای که مربوط به اقدامات دیپلماتیک عادی است، اظهار نظر نمی کنند". هدر ناویرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا نيز در خصوص اين گزارش اظهار بي اطلاعاتي کرد و گفت: "این موضوع می تواند به عنوان مذاکرات دیپلماتیک خصوصی در نظر گرفته شود. من نمی توانم جزئیات بیشتری از این را تایید کنم". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала