دعوای لفظی نمایندگان قطر و عربستان بر سر ایران

© Photo / Saudi Press Agencyدعوای لفظی نمایندگان قطر و عربستان بر سر ایران
دعوای لفظی نمایندگان قطر و عربستان بر سر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تمجید نماینده قطر از ایران در اجلاس اتحادیه عرب، موجب خشم نماینده عربستان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روز گذشته نشست دوره‌ای وزیران خارجه اتحادیه عرب، صحنه درگیری لفظی شدید بین نمایندگان قطر و نمایندگان هیئت‌های عربستان، مصر، امارات و بحرین بود.

بر اساس گزارش القدس العربی، سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر طی سخنانی در این نشست گفت: "ایران ثابت کرد که دولت شریفی بوده و هرگز ما را به بازگشایی با بستن سفارتمان را در اینجا و آنجا مجبور نکرده است".

وی در ادامه افزود: "ما خودمان سفارتمان در ایران را که قبلا به خاطر همبستگی با عربستان، بسته بودیم، بازگشایی کردیم. اما حتی حیوانات نیز از دست شما در امان نماندند. این پاسخ من است".

احمد قطان نماینده عربستان در این جلسه، در پاسخ به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه قطر گفت: «نماینده قطر می‌گوید که ایران دولت شریفی است، این مضحک است. ایران کشوری است که علیه کشوره توطئه می‌کند و سفارتخانه‌ها را آتش‌ می‌زند. حال چگونه این کشور شریف است؟"

وی افزود: «این روشی است که قطر به آن عادت  کرده است، ما می‌توانیم در برابر کسانی که به ما تعرض می‌کنند، بایستیم. روابط با ایران، مبارکتان باشد، اما به‌زودی پشیمان خواهید شد."

از سوی دیگر انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات، قطر را به مظلوم نمایی متهم کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала