فروش دختران آواره سوری در ترکیه

© AP Photo / Sebastian Rich/UNICEF via APفروش دختران آواره سوری در ترکیه
فروش دختران آواره سوری در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه در گزارشی از از خرید و فروش دختران و کودکان سوری در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دختران و کودکان آواره سوری در ترکیه در ازای 5- 6 هزار لیر به مردان مسن فروخته می شوند. این روزنامه به نقل از روزنامه انگلیسی زبان تایمز افزوده است: مردان مسن ترکیه در غازی انتب با توجه به مشخصات ظاهری دختران سوری همچون قد، سن، رنگ چشم برای آنان نرخ تعیین کرده که در مواردی این ارقام برای دختران سیزده ساله به 11 هزار لیر ترک می رسد.
در این گزارش که براساس تحقیقات میدانی تنظیم شده،‌ خاطر نشان شده است که اکثر این دختران پس از چند ماه به دلیل مشکلاتی که برایشان پیش می آید مجبور به ترک خانه شده و چون روی بازگشت به خانواده های خود را ندارند راهی شهرهای دیگر می شوند و در آنجا یا جذب کلوپ‌های شبانه می شوند و یا در دام مافیای فروش زنان و شبکه های قاچاق می افتند.
شایان ذکر است بیش از دو و نیم میلیون پناهجوی سوری در ترکیه به سر می برند و تنها ده درصدشان در اردوگاه‌ها زندگی می کنند و بقیه آنان در شهرهای بزرگ و یا حومه شهرها در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند. این تنها بخشی از زندگی مشقت‌بار پناهجویان سوری در ترکیه است. ماه گذشته تعدادی از منازل سوری ها توسط ملی گراهای ترک در شهرستان کاراپینار استان قونیه به آتش کشیده شد. ماجرائی که گفته شده بر سر متلک پرانی بوده و منجر به کشته و مجروح شدن دو پناهجوی سوری شد. چندی پیش هم چند جوان سوری در مرزهای این کشور توسط سربازان اذیت و آزار شدند.
هفته گذشته نیز یک پناهجوی سوری به همراه دختر خردسالش در میدان تقسیم استانبول از سوی اعضای باند اخاذی و زورگیر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ساعت‌ها روی زمین ماند تا آمبولانس برسد. در «ازمیر» یک نوجوان 11 ساله سوری حین دستفروشی توسط چند مغازه دار مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала