نام طوفان در مرگ و میر ناشی از آن تاثیر مستقیم دارد

© REUTERS / Jeff Piotrowski استفاده از نام های زنانه در طوفان ها ناخود اگاه باعث می شود مردم خطر طوفان را دست کم گرفته و امار تلفات بالا برود.
استفاده از نام های زنانه در طوفان ها ناخود اگاه باعث می شود مردم خطر طوفان را دست کم گرفته و امار تلفات بالا برود. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفاده از نام های زنانه در طوفان ها ناخود اگاه باعث می شود مردم خطر طوفان را دست کم گرفته و امار تلفات بالا برود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، استفاده از نام های زنانه در طوفان ها ناخود اگاه باعث می شود مردم خطر طوفان را دست کم گرفته و امار تلفات بالا برود. محققان دانشگاه ایلینویز و دانشگاه ایالتی آریزونا با تحقیق بر روی نتایج تلفات و خسارت طوفان های مختلف در 6 دهه اخیر به نتایج مهمی رسیدند که نام طوفان یکی از عواملی است که باعث افزایش یا کاهش تلفات می شود.

به نقل از نشریه تلگراف: اوایل نام ها به صورت اختیاری انتخاب می شد ولی از دهه 1900 میلادی به بعد، نام های زنانه بر آنها نهاده شد.

به نقل از ایندیپندنت یکی از علل بیشتر بودن تلفات در توفان های با نام زنانه، جدی نگرفتن خطر از سوی مردم به دلیل همین نام های ظریف عنوان شده است، چراکه مردم هراس کمتری از نام های زنانه در مقایسه با اسامی مردانه دارند و به همین دلیل مرگ و میر ناشی از طوفان های زنانه، بیشتر می شود.

این نشریه از قول کارشناسان افزوده است که در صورتی که نام یک توفان از "چارلی" به "الویز" تغییر کند آمار تلفات به صورت بالقوه 3 برابر خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که استفاده از نام های پرهیبت همواره خطر را در ذهن مردم یادآور می کند و کمک می کند که آنها موضوع را جدی بگیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала