ترکیه بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران نخواهد بود

© AFP 2023 / Yuri Cortezترکیه بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران نخواهد بود
ترکیه بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از اتهام وارد شده از سوی آمریکا علیه ۲ تَن از وزرای این کشور در خصوص تلاش برای دور زدن تحریم های ایران گفت: ترکیه بخشی از تحریم های ضد ایرانی آمریکا نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از دولت آمریکا به دلیل متهم کردن "ظفر چاقلایان" وزیر اقتصاد سابق دولت این کشور در تلاش برای دور زدن تحریم های ایران، این اتهام را یک ادعای سیاسی و به منزله برداشتن قدم هایی علیه ترکیه دانست.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: به آمریکا اعلام کرده ام که ترکیه بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران نخواهد بود.

وی که این سخنان را به هنگام ترک استانبول به مقصد قزاقستان مطرح می کرد افزود: من امیدوارم فرصتی پیش آید تا این موضوعات را با آمریکا به بحث بگذاریم.

گفتنی است دولت آمریکا به تازگی دو تن از مقام های ارشد دولت ترکیه را به تلاش برای دور زدن تحریم های ایران متهم کرده است. مساله ای که ترکیه به شدت با آن مخالف بوده و معتقد است هیچ یک از مقام های این کشور چنین کاری انجام نداده اند و تمامی ادعاهای آمریکا در این خصوص تنها با اهداف خاص سیاسی مطرح می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала