گزارش و تحلیل

جدایی عشق و مذهب

CC0 / Pixabay / جدایی عشق و مذهب
جدایی عشق و مذهب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی"امریکن کانسرواتیو"،"مارک رگنروس"جامعه شناس نوشت: مسیحیان روز به روز با اغماض بیشتری به موضاعات مربوط به سکس می نگرند، زیرا بر آن هستند که معاشرت عاشقانه به مذهب ربطی ندارد. تعداد ازدواج ها از جمله در میان متدیینان بشدت رو به کاهش است. بر اثر این ما همچنین شاهد تغییرات دیگر نیز می شویم.

Женщины на пляже в Гурзуфе - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زنان کشورهای کمونیستی، عاشق ترین زنان
به گزارش اسپوتنیک، از"جاستین فارل" جامعه شناس دانشگاه ییل ضمن تجزیه و تحلیل  برخورد پیروان فرقه انجیلیان به مناسبات جنسی و ازدواج، این پدیده را کشف کرد که نظر های افراد زیر 30 سال به آزادی جنسی و پورنوگرافی بسیار لیبرالتر شده است. ولی اغماض افرد ازدواج کرده این فرقه به آزادی سکسی خیلی کمتر است. ناگفته نماند که سن ازدواج کرن آنها مانند همه آمریکایی ها بالا رفته و به 27 سال در میان زنان و 29 سال بین مردان رسیده است. حالا کشیش ها امیدوارند که مردم به مرور زمان بیشتر محافظه کار و وابسته به کلیسا شوند.

"مارک رگنروس" ارقام متحیری منتشر کرده در این باره که حتی مسیحیانی که دائما به کلیسا می روند در مورد مسایل مقررات و رفتار مذهبی دچار سردرگمی می شوند. مثلا 17 درصد از افراد پرسش شده نتوانستند جواب بدهند که فرمت "خانواده سوئدی" برای مسیحیان قابل قبول است یا خیر. این دانشمند پس از تحلیل داده ها به این نتیجه ای در باره موجودیت پیوند میان "آزاد شدن" سکسی و از دست دادن ایمان به خدا رسید.

سکس سهل الوصول به تضعیف نیاز به دین و مذهب منجر می شود. به گفته کارشناس "پیتر برگر"، سکس قادر است حتی حریم مقدس پیرامون غریزه جنسی را دریده و سوراخ کند. ظاهرا  رشد تعداد جوانانی که ایمان خود را از دست دادند پیامد گسترش رفتار سکسی خارج از ازدواج آمریکایی های جوان می باشد که به گسترش پورنوگرافی کمک می کند. همخوابی خارج از ازدواج نیز سبب بازنگری جدی هدف ها و خصوصیات اصلی ازدواج شد. ولی جواب به اینکه این روند تا چه اندازه می تواند ایمان به خدا را تخریب کند هنوز دقیقا مشخص نیست. ولی در این ارزیابی متوجه شدیم که علم نه بلکه سکس، آمریکایی ها را لاییک کرده است.  

اگر کلیسا امروز در مورد مسایل سکس و جنسیت به آشتی تن دهد خواهد باخت. از این رو برخورد کلیسا به ازدواج های دگرباشان از چنین اهمیت بالایی برخوردار است. ایمان افراد متدیین هنگامی از بین میرود که آنها حس نفرت به همجنسگرایان را از دست می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала