واکنش ظريف به بحران مسلمانان روهینگیا در ميانمار

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiواکنش ظريف به بحران مسلمانان روهینگیا در ميانمار
واکنش ظريف به بحران مسلمانان روهینگیا در ميانمار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف خواستار توجه جدی به وضعیت بحراني مسلمانان روهینگیا در میانمار شد.


وزیر امور خارجه ايران در نامه اي به دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان رسيدگي به اوضاع مسلمانان در ميانمار شد.

به گزارش اسپوتنيک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز نگرانی کرد.

بخشي از متن نامه وزیر امور خارجه ايران به دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح ذيل است:

"جناب آقای آنتونیو گوترش

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

"مایلم توجه شما را به موضوعی که مایه نگرانی بین المللی شده است جلب نمایم. بر اساس گزارشهای معتبر از جمله اظهارات آقای ویجی نامبیار، مشاور ویژه جنابعالی در خصوص میانمار، در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۶، وضعیت اسفبار مسلمانان روهینگیا به گونه ای فزاینده رو به وخامت است. مسلمانان روهینگیا علاوه بر اینکه از مهمترین حق اساسی و اولیه خود یعنی تعلق به سرزمین و دولتی که از آنها حمایت کند محروم شده اند، روزانه در معرض کشتار و رفتارهای خشن و غیر انسانی هستند….

انتظار جامعه جهانی از دولت میانمار آن است که کنترل کامل امور را در روهینگا در دست گرفته و نسبت به حفظ و اعاده حقوق مسلمانان روهینگا به عنوان بخشی از جامعه میانماری اقدام فوری و موثر و بنماید و اجازه ندهد که گروههای افراطی و خشن چهره صلح جویانه آیین بودایی را خدشه دار نمایند.

با توجه به وضعیت نگران کننده مسلمانان روهینگا از جنابعالی و نماینده ویژه تان در امور میانمار انتظار داریم فعالانه با دولت میانمار تعامل نموده و خواست جامعه جهانی و جهان اسلام را مبنی بر لزوم توقف سریع نقض حقوق مسلمانان روهینگیا و دسترسی فوری و بدون مانع کمکهای بشردوستانه به مناطق آسیب دیده را به مقامهای ارشد آن دولت تاکید نمایید…".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала