زائران ایرانی سرگردان در نجف

© AFP 2023 / Mohammed Sawaf زائران ایرانی سرگردان در نجف
زائران ایرانی سرگردان در نجف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
115 زائر ایرانی که برای زیارت به عراق رفته اند در این کشور سرگردانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یکی از این زائران اظهار داشت: ما ۱۱۵ نفر هستیم که خانوادگی به عراق سفر کرده‌ایم و هر کدام بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به شخصی داده‌ایم که مدعی بود از طریق یک آژانس مسافرتی و زیارتی این کاروان را اجراء می‌کند، اما به محض عبور از گیت فرودگاه امام(ره)، سرگردانی ما آغاز شد.
او توضیح داد: این سفر را یکی از همکاران ما در یک شرکت خودروسازی برنامه‌ریزی کرده بود که مدعی شد از طریق یک آژانس، برای سفر زیارتی به عراق خدمات می‌دهد، حتی عکس‌هایی از هتل محل اسکان‌مان را از طریق تلگرام فرستاد. ۱۱۵ نفر برای این سفر ثبت‌نام کردیم. قرار بود پنجشنبه‌ی گذشته به سمت عراق حرکت کنیم تا طبق وعده‌ی ایشان روز عرفه در نجف باشیم، اما یک روز پیش از حرکت، تماس گرفتند و برنامه را به یکشنبه‌ی این هفته موکول کردند. شنبه پیامکی آمد که ۱۱:۳۰ شب در فرودگاه امام(ره) باشیم درحالی‌که ما در فرودگاه متوجه شدیم ساعت پرواز ۵:۳۰ صبح است. هرچند که این پرواز هم با تاخیر انجام شد و ما بیش از ۸ ساعت در فرودگاه معطل بودیم.
او گفت: نماینده‌ی آن شخص در آخرین دقایق و نزدیک به ساعت پرواز به فرودگاه آمد و گذرنامه‌ها و بلیت پرواز عراق را تحویل داد، قرار بود ایشان همراه ما در این سفر باشد، اما به محض این‌که از گیت فرودگاه عبور کردیم متوجه شدیم، هیچ یک از نمایندگان آن شخص از گیت عبور نکرده است. راهنماهایی که کاروان‌های ما را همراهی می‌کردند نیز هیچ اطلاعاتی از آن افراد نداشتند و از طرف آژانسی در تهران که برای ما خدمات عراق را هماهنگ کرده بود، آمده بودند.
این زائر سرگردان‌شده در نجف ادامه داد:‌ ما با شماره‌های متعددی با شخصی که این سفر را از او خریده بودیم تماس گرفتیم که در نهایت گفت تا ۲۰ دقیقه دیگر فردی را دنبال ما به فرودگاه می‌فرستد، ولی ما از ساعت ۸:۲۵ تا ۱۲:۱۵ دقیقه معطل بودیم و کسی نیامد. حتی قرار بود عوارض فرودگاه نجف را خودشان بدهند که چون کسی نبود خودمان پرداخت کردیم تا از فرودگاه خارج شویم، اتوبوس گرفتیم و خودمان را به حرم امام علی (ع) رساندیم و در حالی‌که سعی کردیم با آن آقا تماس بگیریم دنبال هتل هم بودیم.
وی افزود: آن شخص در نهایت قول داد فردی را به هتلی نزدیک حرم بفرستد تا ترتیب اسکان این ۱۱۵ زائر سرگردان را بدهد، اما خبری نشد. همه گروه در نجف پراکنده شده‌اند. با کمک‌های نماینده‌ی ستاد بازسازی عراق در نجف، هتل ارزانی را پیدا کردیم، برخی فردا به کشور برمی‌گردند و گروهی هم تصمیم گرفته‌اند خودشان بعد از چند روز اقامت در نجف به کربلا بروند. تعدادی هم می‌خواهند زمینی به کشور برگردند، برخی هم باید پولی فراهم کنند تا بتوانند به کشور بازگردند. همه ما همراه خانواده هستیم در نجف سرگردان شده‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала