برای تنبیه ایران باید از تحریم استفاده کرد

© AP Photo / Richard Drewبرای تنبیه ایران باید از تحریم استفاده کرد
برای تنبیه ایران باید از تحریم استفاده کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکی هیلی با برشمردن تخلفات کوچک و بزرگ ایران در یکسال اخیر، گفت ایران مثلا در تولید آب سنگین تخلف کرده است. چه تخلف کم و چه زیاد، جمهوری اسلامی ایران باید تنبیه شود و تحریم یک تنبیه مناسب است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نیکی هیلی با برشمردن تخلفات کوچک و بزرگ ایران در یکسال اخیر، گفت ایران مثلا در تولید آب سنگین تخلف کرده است. چه تخلف کم باشد و چه زیاد، جمهوری اسلامی ایران باید تنبیه شود و تحریم یک تنبیه مناسب است.

او افزود پرزیدنت ترامپ باید یک ماه دیگر دوباره نظر خود را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای اعلام کند، من با پرزیدنت ترامپ صحبت کردم و نمی توان پیش بینی کرد رئیس جمهوری آمریکا چه تصمیمی می خواهد در ماه آینده بگیرد. اما رئیس جمهوری امنیت ملی آمریکا و امنیت متحدان مان را در نظر خواهد گرفت.

در صورتی که پرزیدنت ترامپ پایبندی ایران به توافق را تایید نکند، این به معنای خروج آمریکا از توافق نبوده بلکه پیامی به کنگره است که بتواند ظرف ۶۰ روز تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کند.

اشاره سفیر آمریکا در سازمان ملل، به دو مرحله تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای از سوی دولت ترامپ است. بر اساس قانون، رئیس جمهوری آمریکا هر سه ماه باید به کنگره گزارش دهد که ایران به توافق هسته ای پایبند هست یا خیر.

در هنگام تاییدیه دوم برخی رسانه های آمریکا گزارش دادند که آقای ترامپ موافق گزارش پایبندی ایران نبود و از تیم سیاست خارجی خود خواسته موارد تخلف ایران را به او گزارش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала