اژدر روسی مهلک ترین سلاح جهان+ویدئو

© Sputnik / Sergey Mamontovاژدر
اژدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشکی که قادر به نابودی واشنگتن و حومه آن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه فوربس،اژدری که موجی به ارتفاع آسمانخراش ایجاد می کند، موشکی که قادر به نابودی واشنگتن و حومه آن است و همچنین « پدر» و « مادر» تمام بمب ها از جمله مهلک ترین تسلیحات جهان هستند.

بشریت دائما سلاح ساخته و آن را تکامل بخشیده است. این روند در قرن بیستم نیز ادامه یافت و به ظاهر شدن سلاح های شیمیایی و هسته ای و بیولوژیک انجامید.

اژدر زیردریایی پهپادی «استاتوس-6» روسیه

 این سلاح وحشتناک ترین سلاحی است که تا به امروز ساخته شده است.  این اژدر دارای کلاهک هسته ای است و می تواند به سواحل دشمن برسد. برای اولین بار در سال 2015 میلادی از آن یاد شد. در آنزمان یا عمدا یا سهوا در تلویزیون در زمان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با  نمایندگان وزارت دفاع، آن را نشان دادند.

بعضی از منابع آمریکایی با استناد به سازمان اطلاعات آمریکا آزمایش  آن را مورد تأیید قرارداده اند.

این سلاح می تواند فاصله ای تا 10 هزار کیلومتر را با سرعت  بیش از 100 کیلومتر در ساعت  طی کند و تا عمق یک کیلومتر در آب فرو رود. ایده « ابراژدر» در دهه 1950 عنوان شد که آن را « ت-15» نامیدند.

قدرت ویرانگر ت-15 وحشتناک است. در صورت انفجار این اژدر زیر آب، تا فاصله 18 و نیم کیلومتری از مرکز انفجار ارتفاع امواج از 101 تا 228 متر خواهد رسید و در فاصله 185 کیلومتری از مرکز انفجار از 10  تا 22 متر. حتی در فاصله 925 کیلومتری از مرکز انفجار ارتفاع امواج از 2 تا 6 متر خواهد بود. آلودگی رادیواکتیور محل نیز به این سونامی وحشتناک اضافه خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала