موگرینی خطاب به هیلی : تکرار می کنم ، برجام توافق بین المللی است

© AFP 2023 / Thierry Charlierموگرینی خطاب به هیلی : تکرار می کنم ، برجام توافق بین المللی است
موگرینی خطاب به هیلی  : تکرار می کنم ، برجام توافق بین المللی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت : تکرار می کنم که برجام توافق بین المللی است و باز هم باید تکرار کنم زیرا این موضوع امنیت بین المللی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فدریکا موگرینی روز دوشنبه در آغاز کنفرانس سال 2017 نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل پس از تعطیلات تابستانی به اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل عکس العمل نشان داد و گفت: توافق هسته ای با ایران نشان دهنده شیوه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی است. این توافقی بین دو کشور نبوده و بارها این را تکرار کرده ام و احساس می کنم که ناچاریم در ماههای آینده هم بارها این موضوع را تکرار کنیم.
وی خاطر نشان نمود: این توافق تعهد کل جامعه بین المللی از یک طرف و ایران از طرف دیگر است که با یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم حمایت شده و بطور منظم مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
موگرینی خاطرنشان کرد: امروز پس از دوسال، آژانس و همچنین کمیسیون مشترک، تبعیت از برجام را تایید کرده اند و ما باید این را در ماههای آینده در هر جایی که هستیم تکرار کنیم زیرا این مهم امنیت بین المللی ، ایمنی بین المللی و همچنین موضوع اعتبار توافقهای بین المللی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала