واکنش ایرانی ها به تحریم اپل

© AFP 2023 / Josh Edelsonبعد از تحریم امریکا در صنایع هسته ای و نظامی، اینبار نوبت به تحریم فضای مجازی رسید و اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه آنلاین اپل حذف شدند.
بعد از تحریم امریکا در صنایع هسته ای و نظامی، اینبار نوبت به تحریم فضای مجازی رسید و اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه آنلاین اپل حذف شدند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از تحریم امریکا در صنایع هسته ای و نظامی، اینبار نوبت به تحریم فضای مجازی رسید و اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه آنلاین اپل حذف شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شهر خبر، بعد از تحریم امریکا در صنایع هسته ای و نظامی، اینبار نوبت به تحریم فضای مجازی رسید و اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه آنلاین اپل حذف شدند.

روند حذف برنامه‌های ایرانی مانند تاکسی‌یاب و سفارش غذا و خرید آنلاین از اپ‌استور از روز پنج‌شنبه دوم شهریور آغاز شد. اگر چه از سال گذشته نیز اپل چندین بار به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه آنلاین خود اقدام کرده بود.

حتی رسانه های خارجی هم به این موضوع پرداختند و نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: با اینکه شرکت اپل در ایران به صورت رسمی دارای نمایندگی نیست اما ایرانی‌های بسیاری از محصولات آن نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، آیپد، آیپاد و سایر محصولات و سرویس‌های آن استفاده می‌کنند و حذف برنامه‌ها و اپلیکشن‌های ایرانی از فروشگاه اپ‌استور، مشکلات و محدودیت‌هایی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

شرکت اپل در پیغامی به برخی شرکت‌های برنامه‌نویس ایران اعلام کرد: در راستای قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اپ استور اپل نمی‌تواند برنامه‌های ایران مربوط به گوشی‌های آیفون را در خود جای دهد یا اقدام به توزیع آنها کند. درواقع بیش از این به کشورهای تحت تحریم سرویسی داده نمی‌شود.

پبعد از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور، برخی کاربران ایرانی اعتراض خود را در فضای مجازی اعلام کردند. محمدجواد آذری جهرمی — وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز در واکنش به این خبر، در صفحه توییتر خود نوشت: " ۱۱ درصد سهم بازار گوشی ایران متعلق به اپل است. احترام به حقوق مصرف‌کننده امروزه یک اصل است که اپل رعایت نکرده. حذف اپ‌ها را پیگیری حقوقی می‌کنیم."

در این راستا اقدام دولت و مردم ایران در واکنش به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تاثیر زیادی خواهد داشت. ار طرفی پیگیری حقوقی این موضوع از اهمیت برخوردار است و از طرف دیگر این کاربران گوشی‌های هوشمند هستند که باید انتخاب کنند با بستن درهای اپ‌استور روی اپلیکیشن‌های ایرانی آیا باز هم به خرید و استفاده از محصولات شرکت اپل ادامه می‌دهند و یا به سیستم‌های اندرویدی روی خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала