عربستان، امارات، ترکیه و مصر و احتمال گسترش سلاح اتمی در خاورمیانه

© Photo / Public domainعربستان، امارات، ترکیه و مصر و احتمال گسترش سلاح اتمی در خاورمیانه
عربستان، امارات، ترکیه و مصر و احتمال گسترش سلاح اتمی در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز تحقیقاتی « علوم و امنیت بین الملل» آمریکا در تحلیلی نوشت : « عربستان سعودی و سه کشور دیگر بزرگترین خطر گسترش سلاح اتمی در خاورمیانه» هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «علوم و امنیت بین‌الملل» که در تحلیلی جدید نوشت: به غیر از عربستان سعودی که در حال حاضر بزرگترین خطر گسترش سلاح‌های اتمی در خاورمیانه محسوب می‌شود، سه همسایه مهم ایران نیز مستلزم تحقیق فزاینده‌ای در مورد قابلیت‌ها و برنامه‌های هسته‌ای‌شان، پادمان‌ها و خطر گسترش تسلیحات اتمی در آینده هستند.
اندیشکده ی آمریکایی نوشت: به دنبال عربستان سعودی، امارات، ترکیه و مصر کشورهایی در خاورمیانه هستند که بیشتر برای دستیابی به توانایی‌های پیشرفته هسته‌ای در واکنش به یک ایران هسته‌ای بازسازی شده هستند.
بر این اساس، مصر بیشترین تجربه را بین این سه کشور با سال ها کار و فعالیت با مواد و تاسیسات هسته‌ای دارد.
احتمال دارد که ترکیه بیشترین خطر گسترش تسلیحاتی را با توجه به وضعیت سیاسی در آن کشور و انگیزه‌های «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور برای تقویت قدرت داشته باشد.
در این اطلاعیه آمده است: هریک از این کشورها نگرانی‌های امنیتی مختلف درباره ایران داشته و اهداف داخلی متناسب خود را دارند که می‌تواند تلاش‌ها در مسیر گسترش سلاح اتمی را تحریک کند.
ضمنا از آمریکا می خواهد با کمک متحدانش در پی روابط دفاعی قوی را با کشورهای یاد شده در خاورمیانه که به طور بالقوه تحت تاثیر محدودیت برجام قرار دارند، دنبال کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала