چرا روزها از پشه ها خبری نیست؟

© Sputnik / Oleg Lastochkin /  مراجعه به بانک تصاویر چرا روزها از پشه ها خبری نیست؟
چرا روزها از پشه ها خبری نیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا پشه ها در طول روز به میهمانی می روند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری سینا پرس، احتمال گزیده شدن انسان توسط پشه در تاریکی شب، بسیار بیشتر از روز است و به همین دلیل است که پشه ها ترجیح می دهند که در طول روز بخوابند یا فعالیت دیگری داشته باشند. از طرف دیگر، فعالیت در طول روز و در گرمای هوا می تواند برای این حشره کوچک، مرگبار باشد. کاهش تحرک و سطح هوشیاری انسان در شب نیز یکی از عواملی است که باعث می شود پشه ها ترجیح دهند که بعد از غروب خورشید و در خنکی و تاریکی هوا فعالیت خود را آغاز کنند.
با این که حشراتی نظیر پشه ها و سوسک ها غذای مطلوب بسیاری از خزندگان و پرندگان هستند ولی جزو منفورترین موجودات برای انسان ها به شمار می آیند. سوسک ها با اینکه برای بسیاری چندش آورند ولی مزاحمت خاصی برای انسان ها ایجاد نمی کنند و مزاحمت پشه ها برای انسان بسیار بیشتر از سوسک ها است. پشه ها به دلیل داشتن امکان پرواز، برای بقای نسل خود تنها به دنبال نیش زدن و مکیدن خون انسان هستند.
البته یادآور می شویم که تنها پشه های ماده، انسان را نیش زده و خونش را می مکد. پشه ماده این کار را برای فرایند تخم گذاری و تولید مثل انجام می دهد. پشه های نر از شهد گلها تغذیه می کنند.
با این که اکنون از لحاظ علمی، اثبات این موضوع ثابت شده است ولی باز هم گهگداری در این رابطه خرافاتی شنیده می شود که "پشه ها روزها به میهمانی می روند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала