جنگ جهانی سوم بین کدام کشورها روی خواهد داد

© Fotolia / Romolo Tavaniجنگ جهانی سوم بین کدام کشورها روی خواهد داد
جنگ جهانی سوم بین کدام کشورها روی خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ جهانی سوم در سال 2050 روی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، "جورج فریدمن" کارشناس آمریکایی، در تازه ترین کتاب خود که تحت عنوان "جهان در 100 سال آینده" منتشر شد، تحولات اوضاع در قرن بیست و یکم را پیش بینی کرد و با بیان این که بعید است جنگ جهانی سوم میان آمریکا و چین در بگیرد، خاطر نشان کرد که این دو کشور، در جنگ جهانی سوم، در یک جبهه خواهند جنگید.جورج فریدمن رئیس مرکز استراتفور است و این مرکز، در پیش بینی های ژئوپولتیک و امور راهبردی بین المللی، شهرت جهانی دارد.

ساموئل بلومینیفیلد در مقاله ای در روزنامۀ فرانسوی لوموند نوشت: " کتاب "جهان در 100 سال آینده؛ سناریویی برای قرن 21" در سال 2009 منتشر شد و فریدمن در این کتاب، زمان بروز جنگ جهانی سوم را سال 2050 پیش بینی کرده است.

بر اساس پیش بینی فریدمن، بر خلاف توقع دیگران، جنگ جهانی سوم، میان آمریکا و چین اتفاق نمی افتد، بلکه به همراه انگلیس، هند و پولونیا، در یک جبهه خواهند بود و پولونیا کشوری مهم در اروپا خواهد بود و این کشورها، با ترکیه و ژاپن، درگیر خواهند شد.

​به باور فریدمن، جنگ جهانی سوم، با حملۀ ناگهانی ترک ها و ژاپنی ها اتفاق خواهد افتاد، این دو کشور، خواهان نابودی آمریکا نیستند، بلکه تنها به دنبال حفظ منافع خود در شمال غربی اقیانوس آرام و خاورمیانه هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала