گزارش و تحلیل

هوای داغ، آتشسوزی های جنگل و کمبود مواد غذایی گریبانگیر جهانیان

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Участница полумарафона "Лужники" в Москве
Участница полумарафона Лужники в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از مجله بین المللی The Lancet Planetary Health براثر تغییرات اقلیمی کره زمین در آخر قرن جاری در اروپا هر سال 150 هزار نفر به صورت زود هنگام به هلاکت خواهند رسید.

دانشمندانی که گزارش مربوطه را تالیف کردند توجه خود را به بلایایی از قبیل گرمای داغ، سرمای شدید، خوشکسالی، آتشسوزی های جنگل، طغیان آب، سونامی و طوفان ها را مورد تحلیل قرار داده و 2300 مورد قهر طبیعت در طول 30 سال اخیر را تحقیق کردند. "گوری بانگ" رییس این تحقیقات در مرکز علمی "سیسرو" به کانال دوم تلویزیون نروژ گفت: "ما و در درجه اول آمریکایی ها شاهد پیامد های فاجعه بار ناشی از تغییر آب و هوا خواهیم بود".

محتوای گزارش پژوهشی دانشمندان نروژ مغایر گفته های ترامپ رییس جمهور آمریکا است که اظهار داشت:

"برای ایالات متحده مسایل اقلیمی وجود ندارد". آمریکا یکی از کشورهای انگشت شماری است که فاقد برنامه ملی محدود کننده نشت پس مانده های مواد مضر به اتموسفر زمین است. گفتنی است که تابستان امسال بر اثر وزش باد داغ "لوسیفر" از قاره آفریقا در اراضی پهناور اروپا گرمای غیر عادی و بیش از حد بالاری 40 درجه ای برقرار شد. دانشمندان مرکز علمی "سیسرو" معتقدند که تکرار دوره های گرم شدن هوا همراه با بالا رفتن رطوبت موجب آن خواهد شد که گرمای بیش از 40 درجه ای در اکثر نواحی کره زمین حکمفرما شود.

دانشمندان ثبت کردند که درجه حرارت کره زمین به یک درجه سانتیگراد بالا رفته و این سرآعاز بالا رفتن کلی هوای کره زمین را نشان می دهد. آنها می گویند: وقتی هوا از 40 درجه بیشتر شد شما نمی توانید جای خنک را پیدا کنید و درنتیجه می توانید دستخوش گرما زدگی شوید. این امر برای کودکان، افراد ضعیف، مسن و کسانی که بیرون کار می کنند خطر مرگبار دارد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала