جزییات حمله ای که باعث شهادت حججی شد

© REUTERS / REUTERS TVجزییات حمله ای که باعث شهادت حججی شد
جزییات حمله ای که باعث شهادت حججی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس الزیدی از فرماندهان الحشد الشعبی حادثه را به این صورت بیان می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس الزیدی از فرماندهان الحشد الشعبی حادثه را به این صورت بیان می کند.

'عباس الزیدی' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا: ارتش آمریکا با جمع آوری و اعطای اطلاعات به داعش و از کار انداختن تجهیزات ارتباطی کتائب السید الشهداء و هدف گیری هوشمند ماشین آلات نظامی و حمله توپخانه ای که موجب فلج کردن قدرت نظامی نیروهای کتائب السید الشهداء شد، زمینه حمله ددمنشانه عناصر داعش را به این موضع فراهم کرد که در نتیجه آن پاسدار شهید محسن حججی نیز در همین حمله ابتدا به اسارت گرفته شد و سپس داعش به طور وحشیانه ای او را به شهادت رساند.

وی نوع حمله صورت گرفته به کتائب سید الشهداء را از حیث تاکتیک همانند حملات مشابه ارتش آمریکا به نیروهای ارتش سوریه و گروه های مقاومت اسلامی در سوریه، بویژه حمله سپتامبر 2016 در دیرالزور عنوان کرد که متعاقب حمله هوایی آمریکا، عناصر تروریستی داعش به ارتش سوریه حمله کردند.

به گفته وی، حمله ای که دوشنبه هفته گذشته صورت گرفت، به صورت حساب شده بود در آن از سلاح و فناوری هایی استفاده شد که در حال حاضر در منطقه، فقط در اختیار ارتش آمریکا و اسراییل است و داعش یا دیگر گروه های مسلح تروریستی در عراق و سوریه به هیچ وجه چنین توانمندی های نظامی و فناوری ندارند.

به گفته وی، هدف گیری نیروهای کتائب سید الشهداء در چند مرحله اتفاق افتاد؛ بطوری که در مرحله نخست قبل از وقوع حمله، بر آسمان منطقه، هواپیماهای گشتی پیشرفته ای ظاهر شدند که اینگونه هواپیماها تنها در اختیار ارتش های آمریکا و اسراییل است.

الزیدی ادامه داد، بعد از پایان گشت هوایی در منطقه، ارتباطات بی سیمی به مدت چهار ساعت قطع شد بطوری که نیروهای مستقر در این مقر امکان اعلام موقعیت و نیز درخواست کمک نداشتند. این فناوری را نیز قطعا داعش ندارد و فقط آمریکایی ها این توانایی را دارند که باعث قطع کامل ارتباطات در یک منطقه می شوند.

این فرمانده ارشد کتائب سید الشهداء ادامه داد که بعد از قطع ارتباطات، با توپخانه های پیشرفته هوشمند مواضع کتائب سید الشهداء هدف گرفته شد و نکته مهم اینجاست که سایت رسمی ارتش آمریکا در ساعات اولیه با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که ارتش آمریکا با توپخانه ، مواضعی را در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه هدف قرار داده است.

عباس الزیدی افزود که بعد از این تمهیدات اولیه، شامل شناسایی، قطع ارتباطات بی سیمی و موبایلی و حمله توپخانه ای، حمله گسترده گروه تروریستی داعش به مقر نیروهای کتائب سید الشهدا آغاز، در حالی که خطوط دفاعی نیروهای کتائب سید الشهدا از قبل درهم شکسته شده بود.

بعد از پایان حمله، در جریان تفتیش از منطقه، شواهدی از جمله وجود سلاح های آمریکایی را یافتیم که نشان می دهد حمله به موضع کتائب سید الشهداء در جوار مرزهای عراق و سوریه با هماهنگی کامل بین ارتش آمریکا و گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

به گفته وی، تمامی ماشین آلات جنگی و خودروهای کتائب سید الشهداء در منطقه با بمب های هوشمند لیزری هدف گرفته شد و هنگام ورود داعش به محل، عملا قدرت نظامی کتائب سید الشهداء فلج شده و زمینه را برای حمله آسوده خاطر داعش به این موضع فراهم کرده بود.

الزیدی با اشاره به نبود سلاح های هوشمند نزد داعش افزود که تمامی شواهد و قرائن نشان می دهند که ارتش آمریکا متهم اول این حمله است و این فاجعه با هماهنگی آمریکایی ها با گروه تروریستی داعش اتفاق افتاده است.

وی در خصوص شهادت محسن حججی نیز افزود که شهید پاسدار حججی از نیروهای مخلص بود که هنگام وقوع حمله در محل حضور داشت و در جریان مقاومت جانانه با سایر نیروها، به اسارت داعش در آمد و سپس این گروه تروریستی به طرز وحشیانه ای او را به شهادت رساند.

الزیدی درباره فداکاری های شهید حججی، در طول نبرد با تروریست ها ، گفت: وی پیشتر در کنار نیروهای کتائب سید الشهداء و دیگر گروه های مقاومت اسلامی در سوریه حضور داشت و حتی آن زمان که داعش تا 300 متری حرم حضرت زینب (س) رسیده بود، در کنار این نیروها، جانانه از حرم حضرت زینب (س) دفاع کرد و در نهایت، شهادت بهترین جایزه ای بود که دوشنبه هفته گذشته نصیب او شد.
عباس الزیدی در باره چرایی این همراهی آمریکا با داعش در این حمله، گفت که آمریکا نمی خواهد خط مرزی را که از شمال گذرگاه 'الولید' در استان الانبار تا جنوب البعاج که بالغ بر 250 تا 300 کیلومتر است، در کنترل نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی قرار بگیرد.
به گفته وی، ارتش آمریکا می خواهد این محدوده از مرز عراق باز بماند تا امکان تحرک نیروهای امریکایی از پایگاه 'عین الاسد' در الانبار به سمت مرزهای سوریه باز باشد تا سیاست های خود را علیه عراق و سوریه اعمال کند.

عباس الزیدی در خصوص اتهامات به کتائب سید الشهداء مبنی بر ورود به داخل اراضی سوریه نیز گفت که نیروهای کتائب السید الشهداء از داخل اراضی عراق وارد خاک سوریه نشده بودند، بلکه این نیروها در قالب نیروهای مقاومت اسلامی ، مدت هاست در داخل خاک سوریه با ارتش سوریه در جنگ با گروه های تروریستی بسر می برند.

وی محل وقوع حمله را در منطقه 'التنف' سوریه عنوان کرد و گفت که فاصله نیروهای کتائب السید الشهداء تا مرزهای عراق بین یک تا دو کیلومتر بوده است.

به گفته این فرمانده کتائب سیدالشهدا، بنا بود نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی از یک سو و ارتش سوریه و گروه های مقاومت اسلامی در داخل اراضی سوریه از سوی دیگر ،در جوار مرزهای دو کشور به هم رسیده و نقطه باز مرز را که بالغ بر 250 تا 300 کیلومتر است، ببندند.

وی هدف از این اقدام را جلوگیری از تردد گروه های تروریستی بین مرزهای دو کشور دانست و گفت تا زمانی که راه داعش بین دو سوی مرزهای عراق و سوریه بسته نشود، این گروه همچنان نفس خواهد کشید.

فرمانده کتائب سید الشهداء با تقدیر از مواضع الحشد الشعبی و تمامی گروه های مقاومت اسلامی که با کتائب سید الشهداء ابراز همدردی کردند تاکید کرد که کتائب سید الشهداء نسبت به این حمله ناجوانمردانه ساکت نمی نشیند و در زمان و مکان مناسب پاسخ آن را می دهد.

به گفته وی، در حمله مشترک آمریکایی — داعشی به کتائب سید الشهداء در هفتم اوت 2017 حدود 43 نفر از جمله شهید محسن حججی شهید و بیش از 40 نفر زخمی شدند که هرگز در مقابل این خون های به ناحق ریخته شده، سکوت نمی کنیم.

آمریکایی ها ، اما برغم بیانیه ای بدون اشاره به مکان حادثه که به وجود یک حمله توپخانه ای در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه اشاره داشت، پس از بیانیه محکم کتائب سید الشهدا ، طی روزهای گذشته تلاش کرده اند که خود را از این حادثه مبرا کنند.

برخی منابع در بغداد به خبرنگار ما گفتند که آمریکایی ها ، پس از روشن شدن ابعاد این ماجرا و مشاهده خشم نیروهای مقاومت اسلامی و الحشدالشعبی، از طرق مختلف، برای محور مقاومت پیام هایی ارسال کردند و انجام حمله به نیروهای کتائب سید الشهدا درمقر یاد شده را نفی کردند و حتی سفیر آمریکا در عراق با نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز دیدار کرد و در آن دیدار هرگونه ارتباط نظامیان آمریکایی با حملات دوشنبه هفته گذشته را رد کرد.

در حال حاضر اصلی ترین نیرویی که در برابر گروه های تروریستی در منطقه در حال نبرد است، نیروهای منتسب به مقاومت اسلامی هستند که طی سال های اخیر توانسته اند از استیلای گروه های تروریستی بر سوریه جلوگیری کنند و عراق را از فروپاشی به دست داعش نجات دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала