نیویورک تایمز: ترامپ باید با ایران تعامل کند

© REUTERS / Jonathan Ernstنیویورک تایمز: ترامپ باید با ایران تعامل کند
نیویورک تایمز: ترامپ باید با ایران تعامل کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز با نقد اقدامات ترامپ در خصوص ایران و توافق هسته ای نوشت : واشنگتن مانند سایر رقبای خود می تواند با ایران تعامل کرده و برای حل مناقشات منطقه با تهران همکاری نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعتراض می‌کنند که این توافق به دیگر موضوعات مورد نگرانی در ارتباط با ایران رسیدگی نمی‌کند اما این نگرانی ها دلیل قانع کننده‌ای برای نابود کردن توافق هسته‌ای نیستند، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند با فشار آوردن بر دولتش و با وجود نبود هیچ سندی این کار را انجام دهد و اعلام کند که ایران در حال نقض متن توافق است.
آنها نمی دانند که هدف توافق با ایران ، موضوع هسته‌ای این کشور بوده است. آن‌ها همچنین به این نکته توجه نمی‌کنند که این توافق، همان گونه که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وحتی خود ترامپ تائید می‌کند ، کارساز بوده است.
این روزنامه آمریکایی تاکید می کند که آمریکا می‌تواند با ایران در خصوص مسائل منطقه همکاری کند و می نویسد: پس از چند دهه نبود هرگونه روابط میان تهران و واشنگتن وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و در جریان مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند اما ترامپ به جای اینکه از این اتفاق به عنوان یک سنگ بنا استفاده کند، حتی از دیدار با ایرانی ها امتناع می کند.
دولت آمریکا می تواند از طریق وزیران امور خارجه برای حل مناقشات قبل از آن که بزرگتر و گسترده تر شوند استفاده نماید و راه حل هایی برای افغانستان ، سوریه ، یمن و عراق بیابد.
به نقل از نیویورک تایمز، ایران نباید نادیده گرفته شود و اگر واشنگتن بخواهد آن طور که برخی مقامات می گویند ، به دنبال تغییر نظام در این کشور باشد، خطراتش بسیار بزرگ خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала