ارسال سلاح به لیبی توسط روسیه

© AP Photo / Elaine Thompsonارسال سلاح به لیبی توسط روسیه
ارسال سلاح به لیبی توسط روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه ممکن است به لیبی تسلیحات نظامی ارسال نماید اما قصد اعزام نیروی نظامی به این گشور را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز تجارت جهانی تسلیحات، روسیه ممکن است به عنوان کمک نظامی به دولت لیبی در طبرق تسلیحات زمینی و نیز بالگرد ارسال نماید. بااین حال روسیه قصد اعزام واحد نظامی به لیبی را ندارد.
خليفه بالقاسم حفتر فرمانده ارتش ملى ليبى پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران اعلام کرد که لیبی و روسیه در حال بررسی مساله امکان تحویل کمک های نظامی از روسیه هستند.
پیش از این رئیس امنیت 《روسو بورن اکسپورت 》 والری وارلامف در جریان نمایشگاه تسلیحاتSOFEX-2016 به روزنامه نگاران اعلام کرد که روسیه آماده است امکان ارسال تسلیحات به لیبی را بررسی نماید.
با این حال در حال حاضر تضمینی وجود ندارد که در صورت فروش سلاح به دولت مشروع موجود در طبرق ،این تسلیحات به شمال آفریقا نرسند.
کاراتچنکا گفت:《 امکان کمک نظامی به لیبی به شکل ارسال تسلیحات به این کشور وجود دارد.باید فهمید که آیا مساله، کمک نظامی بلاعوض است و یا اینکه دولت لیبی آماده پرداخت ب ای این قراداد هستند.با توجه به اینکه حتی در شرایط درگیری های مسلحانه داخلی آیا لیبی همچنان کشوری ثروتمند خواهد بود و بمانند گذشته نفت صادر خواهد نمود ،چنین قراردادهایی بایستی پرداخت شوند.
این کارشناس با صحبت درباره انواع تسلیحاتی که مسکو می تواند به طبرق پیشنهاد دهد خاطر نشان کرد که پیش از هرچیز ی می توانیم درمورد ماشینهای زرهی، هلیکوپتر و هواپیماهای بدون سرنشین صحبت کنیم یعنی مجموعه کامل از آنچه که برای مقابله با《نیروهای شورشی》 لازم می باشد.
این کارشناس همچنین افزود که به عقیده او در صورت تقاضای لیبی، روسیه نیروی نظامی به لیبی اعزام نخواهد کرد زیراکه آن را اقدامی مناسب نمیداند.
کاراتچنکو تاکید کرد که در کل قراری بر اعزام واحدهای نظامی روسیه وجود ندارد و روسیه تنها در عملیات های ضد تروریستی در سوریه و بنابر درخواست دولت قانونی این کشور شرکت می نماید و هیچ ضرورتی عملا در گسترش حضور نیروهای نظامی روسیه وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала