راه حل بحران کره یافت شد

© Sputnik / Alex Panzicov /  مراجعه به بانک تصاویر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان فدرال
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان فدرال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکل راه حل بحران کره را پیشنهاد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان فدرال پیشنهادی را با روسیه، چین، آمریکا و کره شمالی در میان گذاشت که این کشورها برای دوری از جنگ هسته ای بهتر است به آن توجه کنند. مرکل به همتایان خود پیشنهاد کرد راه مناسب برون رفت از بحران یافت شود.

سالهای طولانی فرمات «گروه شش» از آب و آتش گذشت تا مانع از بروز جنگ شود. روسیه، آمریکا و چین بخوبی ازعهده انجام وظایف به عنوان صلح بانان در شبه جزیره کره برمی آمدند. اما بعد واشنگتن کارهای زیادی برای دفن دستاوردهای «گروه شش» انجام داد.

آمریکایی ها منتها تلاش خود را کردند تا به جهانیان ثابت کنند که قادرند به تنهایی فرایندهای ژئوپلیتیکی در جهان را کنترل کنند. کار به جایی رسیده که سیاستمداران هم اکنون در باره احتمال جنگ هسته ای بین آمریکا و کره شمالی صحبت می کنند.

چگونه می توان از بروز جنگ جلوگیری کرد؟ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان معتقد است که هدف فشار بر کره شمالی باید احیای مذاکرات در رابطه با برنامه هسته ای آن کشور باشد.  وی گفت:«برای من واضح است که این مسأله باید بصورت مسالمت آمیز حل و فصل شود. هدف ما باید یافتن فرمات مذاکره شبیه  فرمات «شش بعلاوه یک» باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала