واکنش روسیه به مقررات جدید آمریکا

© Photo / Kent Wangسفارت روسیه در واشنگتن
سفارت روسیه در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاسخ روسیه در صورت وضع محدودیت های جدید برای دیپلمات های روسیه یکسان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک روسیه پاسخ مناسبی به وضع محدودیت های جابجایی برای دیپلمات های خود در آمریکا خواهد داد. آندری کلیموف معاون رئیس کمیته شورای فدارسیون در امور بین الملل و رئیس کمیسیون شورای فدراسیون در دفاع از حاکمیت دولتی در این خصوص گفت:« واکنش روسیه بی وقفه به اجرا درخواهد آمد».

مطابق با اطلاعات موجود، منظور کاهش محدوده جابجایی دیپلمات های روسیه و کارمندان فنی سفارت و کنسولگری های روسیه از 25 مایل (40 کیلومتر کنونی) تا 24-16 کیلومتر است. بعلاوه فرایند اطلاع رسانی نیز دشوارتر می شود. کارمندان سفارت و کنسولگری روسیه باید طی 3 روز کاری قصد خود در باره جابجایی به دورتر از محدوده ای که از سوی مقامات آمریکایی مقرر شده است را به اطلاع وزارت خارجه برسانند.

هم اکنون محدوده مکانی تا 40 کیلومتر برای دیپلمات های روسیه عمل می کند که در زمان اوباما مقرر شده بود. این محدودیت شامل حال دیپلمات های عالیمقام نمی شود. احتمال تشدید این مقررات وجود دارد که می تواند برای سفارت و کنسولگری روسیه دشوارتر از بستن یکی از کنسولگری ها باشد. آمریکا اول ماه سپتامبر تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

به گفته وی «روسیه در صورت برقراری چنین محدویت هایی بلافاصله واکنش نشان خواهد داد. گزینه های متفاوتی وجود دارند اما در مورد کنونی اقدامات مشابهی به انجام خواهند رسید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала