مقررات جدید برای دیپلمات های روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن
واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن روش های اطلاع رسانی را برای دیپلمات های روسیه محدود می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن ممکن است جابجایی دیپلمات های روسیه در آمریکا را محدود سازد و روند اطلاع رسانی برای آنها دشوارتر شود.

مطابق با اطلاعات موجود، منظور کاهش محدوده جابجایی دیپلمات های روسیه و کارمندان فنی سفارت و کنسولگری های روسیه از 25 مایل (40 کیلومتر کنونی) تا 24-16 کیلومتر است. بعلاوه فرایند اطلاع رسانی نیز دشوارتر می شود. کارمندان سفارت و کنسولگری روسیه باید طی 3 روز کاری قصد خود در باره جابجایی به دورتر از محدوده ای که از سوی مقامات آمریکایی مقرر شده است را به اطلاع وزارت خارجه برسانند.

هم اکنون محدوده مکانی تا 40 کیلومتر برای دیپلمات های روسیه عمل می کند که در زمان اوباما مقرر شده بود. این محدودیت شامل حال دیپلمات های عالیمقام نمی شود. احتمال تشدید این مقررات وجود دارد که می تواند برای سفارت و کنسولگری روسیه دشوارتر از بستن یکی از کنسولگری ها باشد. آمریکا اول ماه سپتامبر تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

روسیه نیز تعداد دیپلمات های آمریکا در روسیه را تا 455 نفر کاهش داد که مطابق با تعداد دیپلمات های روسیه در آمریکاست. مطابق با اعلامیه وزارت خارجه این اقدامات پاسخی به تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه روسیه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала