رسانه آلمانی: ایران به روسیه سلاح قاچاق ارسال می کند

© Sputnik / Sergey Pyatakovرسانه آلمانی: ایران به روسیه سلاح قاچاق ارسال می کند
رسانه آلمانی: ایران به روسیه سلاح قاچاق ارسال می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه آلمانی، خبر از قاچاق سلاح از ایران به روسیه از طریق خاک سوریه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت آم سانتونگ، این روزنامه با استناد به منابع ناشناس سازماهای اطلاعاتی کشورهای غربی "ادعا می کند که ایران برای دور زدن نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از طریق سوریه اقدام به قاچاق اسلحه به روسیه نموده است، برخی از این محموله ها سلاح های تهاجمی سنگین هستند".  

بر اساس گزارش این نشریه، در ماه ژوئن هواپیماهایی از ایران ظاهرا دو بار در پایگاه هوایی سوریه در فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد (حمامیه) به زمین می نشیند، این هواپیماها در آنجا اقدام به تحویل محموله های نظامی به مقصد ترانزیت به روسیه می نمایند. این روزنامه به نوع سلاح ها اشاره نکرده است.

به نقل از این روزنامه، این محموله سلاح، سپس توسط کامیون به بندر طرطوس سوریه در دریای مدیترانه فرستاده شدند. محموله فوق سرانجام با کشتی حمل و نقل روسیه "اسپارتا-3" به نووروسییسک در روسیه ارسال می گردند.

این روزنامه، به عنوان شاهد، یک تصویر ماهواره ای از فرودگاه دمشق با آرم هواپیمای بوئینگ متعلق به ایران را چاپ نموده است.  منبع دقیق این تصویر مشخص نشده است. روسیه و ایران هنوز واکنش رسمی در خصوص این گزارش ها نشان نداده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала