افزایش بودجه برنامه موشکی ایران

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش بودجه برنامه موشکی ایران
افزایش بودجه برنامه موشکی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران با 240 رأی موافق کلیات طرح مقابله با اقدامات و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را به تصویب رساندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران با تاکید بر اینکه در صورت اقدام برخلاف برجام از سوی آمریکا، ایران اقدام متقابل انجام می‌دهد، گفت: آمریکایی ها بدانند قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گام اولی بود که مجلس برداشت.
نمایندگان مجلس ایران، وزارت دفاع این کشور و هوافضای سپاه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ایران را موظف به تهیه طرح اجرایی مربوط به افزایش توان دفاعی و بازدارنگی در حوزه موشکی شود و مجلس، دولت را نیز موظف کرد تا نسبت به نقض حقوق بشر در سطح ملی،‌ منطقه‌ای یا جهانی توسط ایالات متحده و یا با حمایت این کشور،‌ اقدامات مقتضی را انجام دهد.
همچنین وزارت‌خانه‌های خارجه و اقتصاد ایران موظف به حمایت از اشخاص و شرکت‌های ایرانی مورد تحریم آمریکا شدند و وزارت اطلاعات و نیروی قدس سپاه موظف به رایزنی با نیروهای مقاومت در منطقه شدند و براساس مصوبه نمایندگان دولت مکلف به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه به نیروی قدس سپاه پاسداران شد.
براساس مصوبه مجلس ایران صدور روادید ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای افرادی که در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند ممنوع شد و فهرست سازمان‌ها و اشخاصی که در لیست تحریم‌های ایران علیه آمریکا قرار می‌گیرند هر شش ماه یک بار و در صورت لزوم به صورت موردی به روز می‌شود. در همین راستا دولت و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران موظف شدند مستمرا تحرکات آمریکا و کنگره را رصد و گزارشات اقدامات خود را در این باره براساس قوانین و مصوبات جمهوری اسلامی ایران به مجلس ارائه کنند.
مجلس ایران، قوه قضائیه را موظف کرد تا شعبه یا شعب رسیدگی به شکایات کسانی که از سوی تحریم‌های آمریکا دچار خسارت شده‌اند را اختصاص دهد و در صورت نهایی شدن طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا ۲ هزار میلیارد ریال به بودجه سازمان انرژی اتمی اضافه می‌شود

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала