گزارش و تحلیل

قدیمی ترین خیابان های مشهور روسیه (قسمت اول)

© Sputnik / Oleg Kuleshقدیمی ترین خیابان های مشهور روسیه (قسمت اول)
قدیمی ترین خیابان های مشهور روسیه (قسمت اول) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه خیابان هایی وجود دارد که بیشتر شبیه اثری هنری است تا خیابان.

به گزارش اسپوتنیک، این قبیل خیابان ها از دیرباز مهد هنر و فرهنگ و موسیقی بوده است. بسیاری از هنرمندان و نویسندگان نامی از قلب همین خیابان ها تربیت شدند. در این خیابان ها اغلب تردد خودرو و وسایل نقلیه ممنوع بوده و باید طول آن را پیاده رفت و از آن لذت برد. ساختمان های اطراف این خیابانها اغلب پر است از روح تاریخ و هر کدام از ساختمان ها یک داستان مخصوص خود را برای تعریف کردن دارند.

 

Публикация от Светлана (@svetlanalavtsel) Фев 26 2017 в 3:31 PST

از مهمترین این خیابان ها می توان از خیابان آربات یا "آربات قدیم" در پایتخت روسیه، در قلب مسکو نام برد. جدا از قدیمی بودن و طولانی بودن آن که حدود ۱ کیلومتر است، این خیابان حال و هوای خاصی مخصوصا در تابستان دارد. هر رهگذری با عبور از خیابان آربات غرق در تاریخ می شود و این خیابان مانند یک آهن ربا گردشگران تور روسیه را به خود جذب می کند.
هنر و فرهنگ، صنایع دستی رنگارنگ، کافه های قدیمی و خاص این خیابان را تبدیل به یکی از جاذبه های زیبای مسکو کرده است. خیابان آربات بین میدان "آرباتسکایا واروتا" و میدان "اسمولنسکایا" قرار دارد.

جذابیت این خیابان در اواخر بهار تا اوایل پاییز در صبح ها بسیار زیاد است. ضمن نشستن در ایوان کافه یا رستورانی در این خیابان، می توان همراه استفاده از هوای مطبوع با نوشیدن یک فنجان قهوه، مردم را که در حال رفت و آمد هستند تماشا کرد و حس یک اشراف زاده روسی در قرن ۱۹ را داشت. در زمستان نیز حجم بسیار زیادی از این خیابان را آدم برفی های مختلف میگیرند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

خیابان #آربات قدیمی ترین خیابان #روسیه. #Arbat_street

Публикация от Mohammad.tahanpesar (@mtahanpesar) Июл 22 2017 в 2:57 PDT

 

  • چه مراکز دیدنی در خیابان آربات وجود دارد؟

در طول خیابان زیبای آربات می توان ساختمان های زیبای تاریخی زیادی را مشاهده کرد. یکی از این ساختمان ها به شماره ۵۳ متعلق به "الکساندر پوشکین" شاعر و نویسنده روسی می باشد که با همسر خود "ناتالیا" در آن زندگی می کردند. مجسمه ی وی و همسرش در خیابان آربات مسکو، به مناسبت دویستمین سالگرد تولد بنیان‌گذار ادبیات روسی مدرن (پوشکین)نصب گردید. رستوران تاریخی پراگ متعلق به سال ۱۸۹۰، دیوار صلح،دیوار "ویکتور تسویا"، خانه ملینیکوف، خانه اسپاسو و مجسمه بولات اکودژاوای همه از دیدنی های خیابان آربات قدیمی می باشند.با قدم زدن در طول خیابان آربات میتوان تمدن و هنر و فرهنگ روسیه را در یک فرصت منحصر به فرد از نزدیک لمس و احساس کرد.

 

 

  • تاریخچه خیابان آربات چیست؟

 

خیابان آربات از قرن پانزدهم تا به امروز از خیابان های مسکو بوده است. در زمان های قدیم خیابانی در حاشیه شهر بود که کاروان های تجاری در آنجا مستقر بودند.
در سال ۱۹۶۰ خیابان آربات قدیم به یکی از خیابان های اصلی و ضروری مسکو تبدیل شد. در سال ۱۹۸۰ راه خیابان آربات مسکو هموارتر شد هنرمندان و نویسندگان و اشراف زادگان در آن ساکن شدند. به همین علت این خیابان اعتبار یافت. کم کن این خیابان محلی بدای نویسندگان شد تا در قهوه خانه های آن به خلق آثار جاویدان پرداختند. پس از آن، مغازه های کوچک برای فروش سوغات و کافه ها و رستوران های بسیار ساخته شدند.

از سال ۱۹۸۶ این خیابان رسما به‌عنوان خیابانی معرفی شد که مملو از نقاشان، شاعران، گردشگران و نوازندگان خیابانی است. همچنین خوانندگان و رقصندگان شناخته شده ای در خیابان فعالیت می کردند. این اتفاق در این خیابان تا به امروز ادامه دارد و این خیابان را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی تبدیل کرده است. به تازگی نیز جشن ۵۲۰ سال این خیابان نیز در شهر مسکو برگزار شده بود.
پایان قسمت اول
در قسمت دوم بخوانیم:
خیابان های مشابه آربات در دیگر شهرهای روسیه

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала