تقویت روابط قطر با تهران و آنکارا

© REUTERS / Thomas Whiteتقویت روابط قطر با تهران و آنکارا
تقویت روابط قطر با تهران و آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن پست نوشت؛ کشور قطر نه‌تنها در برابر تحریم‌های چهار کشور همسایۀ خود ایستاده است، بلکه در این بحران حالت هجومی به خود گرفته است.

Вид на город Анкара - اسپوتنیک ایران
صادرات کالاهای ترکیه به قطر از خاک ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی می‌نویسد: قطر پس از گذشت 2 ماه از آغاز تحریم‌ها میلیاردها دلار از دارایی‌های خود را برای بهبود اوضاع اقتصادی و امنیتی‌اش به‌کار گرفته است.
این روزنامه آمریکایی افزود: قطر همچنین دست به اصلاحاتی زده است. این کشور روابط خود با ترکیه و ایران را نیز بهتر کرده است که این امر شاید زمینه را برای تشکیل ائتلاف‌هایی در منطقه فراهم کند.
واشنگتن پست، همچنین، تأکید کرد که تلاش آمریکا برای میانجیگری بین متحدان نزدیکش به بن‌بست رسیده است و حل بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به‌جای میانجیگری، از طریق کانال‌های دیپلماتیک و حقوقی پیگیری می‌شود.
این روزنامه در گزارش خود افزود: قطر برای مقابله با تحریم‌های همسایگانش به شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی شکایت کرده و از سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی نیز خواسته است که این مسئله را بررسی کند که؛ آیا عربستان سعودی و متحدانش با بستن حریم هوایی خود به‌روی هواپیماهای قطری توافقنامه‌های بین المللی مسافرت هوایی را نقض کرده‌اند یا نه؟
به گزارش العالم، قطر همچنین روابط خود با دیگران را افزایش داد تا بتواند خسارت‌هایی را که از متحدان سابقش متحمل شده است، جبران کند. قطر هفته گذشته اعلام کرد که 7 کشتی جنگی ایتالیایی به‌ارزش 6 میلیارد دلار خریداری کرده است و ماه ژوئیه گذشته نیز از آمریکا چند جنگنده اف15 به‌ارزش 12 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала