کره شمالی زودتر از انتظار قدرت هسته ای شد

© AP Photo / Wong Maye-EШкольник среди солдат в Пхеньяне
Школьник среди солдат в Пхеньяне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی کلاهک هسته ای مینیاتوری برای نصب روی موشک های بالستیک قاره پیما طراحی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست چاپ امریکا می نویسد که کره سمالی با طراحی کلاهک هسته ای مینیاتوری به موفقیت کلیدی دست یافته و می تواند به قدرت هسته ای تبدیل شود. این در حالی است که کارشناسان انتظار داشتند طی سال های آتی این کشور به سطح کنونی دست پیدا کند.

واشنگتن پست می نویسد که جاسوسان وزارت دفاع امریکا در ماه جولای به این نتایج دست یافته اند. وزارت دفاع می گوید که تعداد واقعی کلاهک های هسته ای کره شمالی بیش از 6 واحد است و مقامات امریکا پیشتر نیز این تصور را داشته اند.

نشریه مذکور می گوید که برخی کارشناسان همچون سابق معتقدند که  تعداد کلاهک های هسته ای پیونگ یانگ بسیار کمتر از این رقم است. به طور کل، احتمال می رود که بین 30 تا 60 واحد کلاهک باشد. مولفین مقاله یادآور می شوند که از سال 2006 کره شمالی پنج آزمایش سلاح هسته ای انجام داده و اخرین آزمایش روز 9 سپتامبر 2016 انجام گرفت. قدرت هر یک از آنها بین 20 تا 30 کیلوتن بوده که دوبرابر بمب های هیروشیما در سال 1945 هستند.

سال گذشته پیونگ یانگ اعلام کرد که کلاهک هسته ای مینیاتوری را آزمایش کرده، اما تاییدیه مستند در این باره ارائه نشد.

نشریه واشنگتن پست در ادامه می نویسد که پیشتر امریکا در دوره ریاست جمهوری جرج بوش پسر، توسعه برنامه هسته ای کره شمالی را زیادی دست بالا می گرفت. با این حال، کارشناس این نشریه در امور عدم گسترش سلاح های هسته ای می گوید که هیچ دلیل مستندی برای اثبات اینکه کره شمالی بعد از این همه آزمایش موفق به دست آوردهای جدی تر نخواهد رسید، نداریم. نمونه آن چین است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала